Hvordan komme bort fra ditec behandling

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nettopp kjøpt meg en brukt A5, sort metallic, som etter sigende skal være Ditec behandlet, men den er flau å se på i sola når den er nyvasket, den ser ut som om den er polert med maskin, av noen som ikke har gjort det før. Desverre så jeg ikke dette da jeg kjøpte bilen privat i vinter, men har lagt merke til det nå i vårsola. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å få bort disse synlige spor etter maskinpolering? Kan det ha å gjøre med at bilen er ditec behandlet, og senere polert? At det blir verre da? Ellers så ser den blank og fin ut,, og er lett å gjøre ren.

 

Flott om noen har tips som kan fikse lakken igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som kjørespor (hologram). Det er nok lettest og få vekk med DA maskin og fin polering/pute..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ditecen er ikke noe bedre eller værre enn hvilkensomhelst forsegling.

Fjernes lett med maskin og polish.

Som skrevet over fjernes kjørespor på samme måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare så det er sagt, enkelte av disse behandlingene kan være forferdelige å få bort.... så ikke start på panseret, just in case.. nå kjenner jeg dog ikke ditecen, men har vært borti lignende saker hvor det var mindre morro :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke vanskligere å få bort enn å maskinpolere med polish som inneholder slipemidler. Da er det borte på null komma niks, samme hva slags forsegling som ligger på. Sett bort bilen til noen som kan maskinpolere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har drevet mye med bilpleie og lakkforsegling, men da produkter fra Tefcar. Dette kan samenliknes med behandlingen til ditec. Som du sikkert veit så er dette en type "teflon" behandling. Kjenner ikke så godt til ditec, men tefcar sitt produkt inneholder 12% PTFE (Poly Tetra Fluor Ethylen). Dette er et 2-komponent produkt som også har en herdeprosess. Dette er da meget tungt å få bort med vanlig polering. Har vert bort i et par ganger der vi måtte fjerne Ditec behandling, for derigjenn å legge på vårt produkt. Da har vi først brukt medium rubbing med maskin, så brukt noe som heter deep-cleaner (lakkrens med slipestoff), så tilslutt brukt høyglanspolering med maskin. Alt dette før ny lakkforsegling starter. Da er vi sikker på at den gammle lakkbehandlingen er fjernet. Men viktig å vaske bilen grundig mellom hver behandling.

Men så klart, jo eldre behandlingen er desto lettere å få bort.

Men en ting er sikkert. Lakkforsegling har ingen ting med glansen å gjøre. Glansen må en slipe og polere frem før en evnt. lakkforsegling. En lakkforsegling bevarer / beskytter glansen i lakken. Det er nok der feilen din ligger, forarbeidet før lakkbehandlingen (ditec) din er nok gjordt helt galt. Dei har rett og slett laget slipespor /kjørespor med maskinen, og deretter forseglet styggheten med ditec. : bh :: bh :: bh :

 

Du burde kontakte verkstedet be om å få reparert det der, eller dekket reparasjon d adei har en viss garanti på dette. Det er no verdt forsøket.

Vi har 3-5 år garanti på våres produkt. Men nå jobber jeg ikke med det lenger.

Bygger bil til meg selv i steden for. : rock :

 

Lykke til med poleringen. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.