Nye felger til Passat 3C - Hvilket innpress??

Anbefalte innlegg

Holder på å se etter nye felger til Passaten til sommeren, og har veldig lyst på de originale Omanyt-felgene.

Finner noen til salgs i ny og ned på eBay, men det er veldig varierende hvilket innpress disse har.

Jeg ser de som skal være originale til Passaten har oppgitt ET49 noen steder og ET45 andre steder.

Hva vil passe best på bilen??? Jeg blir veldig i tvil, og vil selvsagt ha felgene "lengst mulig ut" i hjulbuen, hvis ikke blir det seende veldig dumt ut med såpass brede skjermer som det er på bilen..

For ordens skyld er det snakk om 18" felger, 7,5" brede. Dekkdimensjon 225/40..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

et 35 brukte jeg på min med 8,5x19 og 235 dekk, da kommer de greit ut men ikke på utsiden og ser meget bra ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder på å se etter nye felger til Passaten til sommeren, og har veldig lyst på de originale Omanyt-felgene.

Finner noen til salgs i ny og ned på eBay, men det er veldig varierende hvilket innpress disse har.

Jeg ser de som skal være originale til Passaten har oppgitt ET49 noen steder og ET45 andre steder.

Hva vil passe best på bilen??? Jeg blir veldig i tvil, og vil selvsagt ha felgene "lengst mulig ut" i hjulbuen, hvis ikke blir det seende veldig dumt ut med såpass brede skjermer som det er på bilen..

For ordens skyld er det snakk om 18" felger, 7,5" brede. Dekkdimensjon 225/40..

Orig.dim er 8x18 ET44 med 235/40 18. Det er litt mer plass, men ikke mye, ryktet sier at 8x18 ET41 med 235/40 18 kan subbe bittelitt bak. Med 7,5 toms felg kommer jo felgen litt lengre inn, så det er da mulig ET40 fungerer knall selv om dekket sitter på samme sted. Men med 225 så har du også 5mm å gå på der ift originalt, så da er sikkert ET40 bra. ET35 er i grenseland selv med smale 225 dekk, etter min mening, men kan se ok på lave biler fordi hjulet dras innover når bilen er godt senket (50mm eller mer).

Ville forvørig valgt 235 dekk hvis du ikke allerede har 225 dekkene liggende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 8,5x18 et 35 på min! Bygger helt perfekt det.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du et bilde av det Magnus?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.