#1 Skrevet April 7, 2012 Prøvde å søke, men får bare feilmelding. Men problemet er altså at etter jeg tok motorvask en dag, blir ikke golfen min like varm som før. Før var tempmåler-nålen rett opp når bilen er varm og god, slik jeg antar at det skal være, mens nå er den endel lavere på måleren. Kan dette ha noe med de to følerene fremme på blokka å gjøre? Er snakk om en 90 modell 1.8 90hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 7, 2012 Kan være verd å sjekke om det er fukt/dårlig kontakt. Eller så har du hatt maks uflaks og termostaten din har takket for seg. Skjedde på min Passat ifm. reg.reim-skifte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 7, 2012 Ja termostaten var det første som slo meg, men rart om det plutselig skulle skje etter motorvasken. Men får ta å blåse litt kontakter, og ha på kontaktspray i første omgang ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 7, 2012 Du bør finne ut av hva som er problemet, ved feilsøking. Enten sensoren til instrumentet eller selve termostaten som er problemet. Det enkleste, som du skriver selv, er å sjekke kontakten på sensoren. Deretter kanskje bytte sensoren, da det er veldig enkelt. Å bytte selve termostaten er litt mere jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 8, 2012 Er det den røde kontakten som er sensoren? Og den blå er kaldstart? Får se på det imorgen. Har skjønt at termostaten ligger rimelig dumt til på disse motorene ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 30, 2012 Da har jeg forsket litt. Ser ut til at det er en kjølevannslekkasje i den koblingen på fronten av motoren der disse sensorene er. Har merket at bilen har brukt endel vann i det siste. Er det en mulig grunn til at bilen ikke blir skikkelig varm og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...