elektrisk urs4: blinklys, vinduer, klimadisplay og utetemp døde under kjøring?

Anbefalte innlegg

Som topic sier, har sjekket alt jeg kan finne av sikringer og relèer, blir ikke klok på dette, nødblinken virker og det klikker i ett relè under rattet, dette er jo samme som vanlig blinklys er det ikke?

utetemp displayet har lys, men istedenfor temperatur på displayet er det bare to bindestreker.

klimakontrollen har og lys i alle knapper, men displayene er svart og varmeapparatet er av.

Alt dette virket i det ene øyeblikket og ikke i det neste, muligens etter en stopp-start, burde tro en sikring men finner ikke noen som dekker alt det.

Noen idèer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker nødblinken samme relè som vanlig blinklys?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tør vedde på at det er bakstykket på tenningslåsen din. Koster rundt 400-500 på møller. Knotete å bytte, men går med litt finurlighet.

Har du merket om radiatorviften din starter? Har du lys?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lys ja, er det flere "brytere" inne tenningslåsen som aktiveres da? tenker at siden bilen starter og går så ville jo tro at det positive signalet som går ut fra tenningslåsen var det samme som ble brukt til å aktivere de andre tingene som må ha tenning for å virke. Vet du hvor mange ledninger som går inn på den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel 6-7-8 ledninger som går inn bak på den. Den gangen min tok kvelden slutta takluke, vinduet, lys i speedo, alt lys untatt blend, kjølevifte, radiatorvifte, og virke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke bryter for tenningen, men en sylinder som vris i posisjon, som da sender signal til startmotor. Når du slipper motor vil fjæra i tenningslåsen sørge for at nøkkelen ikke lenger i den posisjonen slik at startern får signal om å gå.

Du kan med andre ord demontere bakstykket på tenningslåsen og bruke skrutrekker der å starte bilen med, uten at den har kontakt med tenningslåsen\nøkkel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

burde være mulig å tyvkoble det og då sånn at man kan verifisere at tingene er i orden, men jeg bestiller no en sånn uansett, for den har sikkert aldri vert byttet og det er jo en slitedel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal nok være mulig ja. Men da må du vel ha skjema over både bryter og ledningsnett tenker jeg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestilt meg ny for 63,-kr inkl. frakt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk den nye i dag og byttet den, men det virker like forbanna, så jeg må feilsøke andre steder, må være noe enkelt tenker jeg, som en sikring eller ett styrerelè, men kommer ikke på flere steder å leite.

Bryteren var no dårlig som dere ser, så var greit å få byttet den uansett.

Kan legge til for de andre som har tenkt å bytte denne at instrumentet må ut, jeg kunne se den fra undersiden med å ta ned dekslene under rattet men skruene sitter på oppsiden under en desj med rød locktite, ett lite flatt skrujern så var disse lett å ta ut.

DSC_0007Large.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes veldig ut som en sikring synes jeg, da det samme skjedde for meg en stund tilbake når jeg kortsluttet 12v supply for vanntempsensoren ved et uhell. Dette da en typ44 bil, men så ulike er de ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det gjelder bare å finne den, men de jeg har sett ser fin ut, så jeg lurer på om det kan være ett relè ett sted som styrer strømmen til disse tingene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du sender meg en pm med mail adressen din, skal jeg sende deg komplett koblingskjema på .pdf.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vindusspylerne virket heller ikke, så alt på begge hendlene på rattet var dødt med unntak av lyshorn.

Men jeg fant synderen, og det var den nærmeste innkapslete 30A sikringen i boksen under panseret, det var litt rart for den var jeg bombesikker på at jeg hadde sjekket, men det var jo før jeg byttet tenningsbryteren så er ikke godt å si om den hadde noe med saken å gjøre.

Grunnen til at jeg byttet den var fordi jeg mast den nedi sikringsboksen når jeg skulle sjekke den :P istedenfor å prøve i fiske etter den tok jeg bare en ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jeg litt innpå det da, hehe :)

Godt å se du fikk løst det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne. Har kjøpt en S4 med samme symptomer og ble egentlig veldig glad når jeg leste denne tråden:) Bare lurer på om denne sikringen er spesiell eller om det er en vanlig sikring? Har sett det står et par tre stykker oppi boksen der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe spesielt med de men jeg tror ikke det er noe spesielt likevel :) , annet enn at du ikke kan se på de om de er i orden.

Jeg så bilder der alle disse var byttet ut med "moderne" sikringer, jeg har bare byttet en nærmeste til en grønn 30A og det har fungert fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse sikringene er automatsikringer, så bare å bytte til vanlige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, skal se på det imorgen. Tenkte det værste når alt det der ikke virket men heldigvis er det en enkel løsning på det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm...sikringen på min er iorden. Kan det være bakstykket på tenningslåsen da tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener jeg prøvde å skifte sikring først, som jeg har skrevet, så etter ny bryter på tenningen så virket det igjen. Kan jo ha vert den bryteren men rart at det ikke skulle virke eller sikringen ryke hvis jeg byttet til en som var i orden og bryteren kortsluttet noe.

Var no billig med tenningsbryter, 66kr rett i postkasssen på en uke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.