Hvit røyk når motor er varm. S6 2.2 20vt.

Anbefalte innlegg

Hei. Igår fikk jeg alarm på kjøleveske, stoppa med en gang og måtte etterfylle kjøleveske. Begynner å lure på om det lekker et sted eller om den bruker en del vann? Hvor bør en begynne å sjekke for lekasje?

Når motoren er varm og jeg trør pedal så ryker det en del hvit røyk av den, en god del faktisk. Kan det være en intern lekasje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som toppakningen er gått.. hvit røyk i eksos tyder på tillgang på vann som blir damp. Toppakningen på min audi 100 turbo hadde da vertfall tatt kvelden når den brukte vann og eksosen var hvit..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Popp av lokket på ekspansjonstanken , fyll opp til korrekt nivå , å se etter bobler i vannet.

Hvis det bobler lenge/mye kan det være toppakinga.

 

Se også etter "smør" på undersiden av oljelokket , dette tyder på kondens/vann i oljen :)

Samt oljefilm i kjølevann :)

 

 

Når det er sagt , med det været vi har i trøndelag , så blir det mye kondens i eksos.

Så litt røyk trenger ikke bety noen fare :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Popp av lokket på ekspansjonstanken , fyll opp til korrekt nivå , å se etter bobler i vannet.

Hvis det bobler lenge/mye kan det være toppakinga.

 

Se også etter "smør" på undersiden av oljelokket , dette tyder på kondens/vann i oljen :)

Samt oljefilm i kjølevann :)

 

 

Når det er sagt , med det været vi har i trøndelag , så blir det mye kondens i eksos.

Så litt røyk trenger ikke bety noen fare :)

Når jeg ga gass her om dagen så la det seg eksos/film på bakruta, så det er snakk om en del røyk:P Får prøve metoden din imorgen Bård. Kan ikke se noe vann i oljen ut ifra lokket..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være sliten turbo også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være sliten turbo også :)
Som er årsak til vannforbruk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vannkjølt turbo ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du har jo vannkjølt turbo, kan vel legge inn til kompressorhuset eller ut i eksoshuset kanskje:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis det lekker i turboen, så vil jeg tro at du vil merke det på ett eller annet vis i forhold til ulyd eller slakke? Eller kan det skje uten noe form for symptomer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at turboen i min bil er sliten, og er veldig sikker på at det lekker kjølevann ut i turbo. Ser at av og til røyker den hvit, men når det er kaldt i luften, så blir det fort mer kondens i eksos også :)

 

Trenger ikke å være topppakningen. Her for noen uker siden hadde jeg bilen inne på EU;

Fylte ekspansjonstanken opp til max, kjørte bort og leverte nøkkelen. Reiste på jobb, henta bilen i lunchen, og kjørte hjem med den fra jobb. Hadde kanskje en liten tur med rolig kjøring ut på kvelden. Kjørte på jobb igjen dagen etterpå, og hadde bilen stående inne de 8 timene jeg var på jobb. La merke til at vannet i ekspansjonstanken var like under Min nå, hadde ute alle tennpluggene, lyste ned i hver sylinder, ingenting gjenskinn. Brukte sånn tynt lite kamera for å titte nedi hver sylinder, fremdeles ingen tegn til gåen topppakning :)

 

Og en liten notis til om du merker når turbo blir sliten, svaret er Ja.

Du får en blå sky hver gang du starter(Kan også komme av slitne ventilløftere)

Jo mer sliten turboen blir, jo "mindre" vil den lade. Jeg merker at turboen sliter med å holde trykket. :P

 

Huff, ble langt dette her :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.