Anbefalte innlegg

Jeg vet det finnes en drøss med tråder på akkurat dette, men trenger likevel noen råd.

 

Mekonomen sine sider sier jeg har ET35 (205/60R16), og går utifra jeg bør ha ET35 felger (3 forhandlere sier jeg bør ha ET45..) Bilen min har sportsunderstell med 20mm til info.

 

Jeg tenker på 245/35/R19, med 19/8,5 ET35 felger fra afl.no.

afl sine sider legger opp ET45 automatisk til meg, men ser de har ET35 på lager også (ble frarådet ET35 per tlf). Kjenner jeg er litt usikker her. :confused:

 

Hva sier de vise menn/damer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har 245/ 35 R20 ET35 på min Allroad, disse har også stått på A6 4f.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginalt har 4F 8,5x19 ET 48 med 255/35-19.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så 245 eller 255 vil ta seg bra ut på min bil med ET45. Blir ikke klok på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve mine 8,5x19 ET35 fra A4n og se hvordan det tar seg ut på bilen når snøværet gir seg! Siden det faktisk står ET35 i vognkortet får jeg i allefall ikke problemer med det på en evt kontroll ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende! Hold meg oppdatert, legg gjerne ut et par bilder ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lyst på 9,5 brede egentlig da, og da tror jeg at ET45 må til. Jeg tror 8,5 ET35 kommer til å gå helt fint egentlig, håper i allefall det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du i denne tråden så ser du blandt annet 11x20" bak med ET 50, lengre nede i tråden ser du 9x20 med et 35, ser ut som det går helt fint, så 8,5 kommer jo litt lengre inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ift. ET så står det 45 på min i vognkortet, er vel det som står i vognkortet du må gå ut fra? Det er da med 225/50-17. Ville nok hatt litt lavere ET, så hjulene kommer litt lenger ut mot skjermen. Det ser jo litt penere ut. Men det spørs jo hvor brede dekk og felger du ender opp med også. Kjører selv 245/40-19 med 8,5" bred felg og ET 38.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det står ET35 på 205/60R-16 i mitt vognkort.

Jeg vet at på samme modellen står det 225/50-17 ET45, men de har vel av en eller annen grunn forandret på dette. Jeg går for 245 eller 255/35 på 19'' tenker jeg. Dette blir vel fint med ET35, og er da lovlig ettersom det står dette på vognkortet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det står ET35 på 205/60R-16 i mitt vognkort.

Jeg vet at på samme modellen står det 225/50-17 ET45, men de har vel av en eller annen grunn forandret på dette. Jeg går for 245 eller 255/35 på 19'' tenker jeg. Dette blir vel fint med ET35, og er da lovlig ettersom det står dette på vognkortet.

 

Tror ikke 255 med ET35 trenger å hverken se eller fungere sånn kjempefint, Audi A6/S6 4F har fra fabrikk 9x19 ET52, 8,5x19 ET48 og 8x18 ET44. ET35 på 16 tom er vel kun fordi felgen kun er 7 tommer bred. ET35 med 245-255 dekk og orig.senk eller usenket vil nok se litt rart ut fordi glippa i skjermen blir veldig tydelig. Ville helt klart gått for ET40 i 18 tom eller høyere, ikke pga felgen, men pga dekket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, hva med 245/35-19, på ET45 8,5? Vil dette se pent ut? (dette har felgpakka jeg vurderer).

Evt sette inn noen spacere for å kompansere? :confused:

 

Sorry, ikke lett detta her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, hva med 245/35-19, på ET45 8,5? Vil dette se pent ut? (dette har felgpakka jeg vurderer).

Evt sette inn noen spacere for å kompansere? :confused:

 

Sorry, ikke lett detta her.

 

Jepp det vil fungere helt fint med eller uten 5-8mm spacer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 265/35-19 på min. Dette er original dim på S6 4f, antar at det skulle gå på A6 også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sporer ikke det helt inn hampen? ;)

Det kommer vel an på hvilket ET felgen har, sånn jeg har forstått blir ET35 for bredt for min bil.

 

Fant forøvrig en fin pris på et 235/35-19 på 19 8,5 ET35, men dette blir kanskje da litt smått?

Finnes det noen fine bilder på en A6 4f normalsenk her på forumet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sporer ikke det helt inn hampen? ;)

Det kommer vel an på hvilket ET felgen har, sånn jeg har forstått blir ET35 for bredt for min bil.

 

Fant forøvrig en fin pris på et 235/35-19 på 19 8,5 ET35, men dette blir kanskje da litt smått?

Finnes det noen fine bilder på en A6 4f normalsenk her på forumet?

 

235/35 19 ser ikke bra ut på A6 4F, har sett det 1 gang og kunne på 200m avstand spotte at kunden hadde satt på feil dim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må snike inn nok et spørsmål..

 

Snakket med bildeler.no, og ble informert at det ikke er lovlig med ET45 impress når jeg har ET35 på vognkortet. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må snike inn nok et spørsmål..

 

Snakket med bildeler.no, og ble informert at det ikke er lovlig med ET45 impress når jeg har ET35 på vognkortet. : bh :

 

Bare tull når bilen er levert med ET48/43/42 fra fabrikk. Egentlig synes jeg det er veldig rart at det står ET35 og kun 16 tom i vognkortet, dette er egentlig feil når man ikke får inn de øvrige dimensjoner. Møller kan helt sikkert sende deg en liste med de oppgitte godkjente dimensjoner dersom du vil få skrevet inn andre hjul i vognkortet. Hvis ikke, ville jeg bare satt på det som passer og tatt denne jobben HVIS du noengang blir stoppet og må vise bilen.

 

Se her, mener dette er felgen i 16 tom, ET42 skal det være da. Skjønner ikke hvor ET35 kommer fra.

http://www.original-felgen.com/4f0601025ab8z8.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Runar. Skjønner ikke hvordan noen kan informere sine kunder om noe de ikke har greie på. Med all respekt til flere forhandlere som har vist god kundeservice for å hjelpe ut, hjelper det pent lite når informasjonen ikke stemmer. Jeg snakker da ikke bare om ET.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ble resultatet her? Skal handle felger og dekk nå snart. Står mellom

Alt 1: 8.5x19 ET 43 med 255/35-19

Alt 2: 8,5x19 ET 35 med 245/35-19.

 

Hva fungerer best? Alt 1?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg handlet Vossen CV1 til min i ET45 men har montert 12mm spacer på i ettertid. Så jeg vil si at på 8.5x19 er inpress på ET35 helt topp.

 

 

.Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å få med at jeg har 245/35x19 i dekkstørrelse.

 

 

.Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg handlet Vossen CV1 til min i ET45 men har montert 12mm spacer på i ettertid. Så jeg vil si at på 8.5x19 er inpress på ET35 helt topp.

 

 

.Anders

 

Så det var du som hadde handlet Vossen felger av Georg hos Dekk&Felg?

 

Takk for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer nok det :)

 

 

.Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.