Anbefalte innlegg

Hei!

Det har seg sånn at noen ganger så starter ikke bilen på første forsøk.

Skjer ikke så ofte men inne imellom.. Igår f.eks var jeg på motorfestivalen og så kjørte vi en liten tur(15-20min) så stoppa vi bilen i 10min og skulle kjøre igjen.. Da starta den ikke før på 3-4forsøk.. : rolleyes

Har spurt en bilmekaniker om det for litt siden, og han sa han trodde det kunne være feil trykk i bensinpumpa ellerno, og for å finne ut av det måtte man sjekke det samtidig som det skjedde.. Og det er ikke så lett, når jeg ikke har med mekaniker 24/7...

Er forøvrig 1,6l som har gått 71 000km..

Mvh, Kim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Det har seg sånn at noen ganger så starter ikke bilen på første forsøk.

Skjer ikke så ofte men inne imellom.. Igår f.eks var jeg på motorfestivalen og så kjørte vi en liten tur(15-20min) så stoppa vi bilen i 10min og skulle kjøre igjen.. Da starta den ikke før på 3-4forsøk.. : rolleyes

Har spurt en bilmekaniker om det for litt siden, og han sa han trodde det kunne være feil trykk i bensinpumpa ellerno, og for å finne ut av det måtte man sjekke det samtidig som det skjedde.. Og det er ikke så lett, når jeg ikke har med mekaniker 24/7...

Er forøvrig 1,6l som har gått 71 000km..

Mvh, Kim

--------------------------------------------------------------------------

Hei hå.

Sånn som du forklarer det kan det virke som du har en G62 som fusker.

Dette er temp føleren til motor styringen og instrumente. : syk :

Denne kan du kontrolere med VAG diagnose verktøy. Veldig enkel jobb.

Grunnen til at den ikke starter er at temp.føleren forteller motoren at den er kald, og gir dermed for mye bensin.....

Ganske sikker på at det er den som er feil. Ikke uvanlig feil på 1,6 literen... : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Takk for svar! :)

Har noen anelse hvor mye det kan koste å reparere? Og da må man vel ned til nærmeste VW-Audi butikk for å sjekke VAG diagnose verktøy..?

For det har vel aldri skjedd når motoren har vært kald, kun etter jeg har kjørt litt og så skal starte bilen igjen litt senere..

Mvh, Kim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt vil tempgiveren lage slike feil, sjekk diagnosen hos forhandler eller tilsvarende verksted. Spenningsforsynings releet til motorstyresentral vil også lage slike feil men da vil ikke bilen starte før etter en liten sund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Takk for svar! :)

Har noen anelse hvor mye det kan koste å reparere? Og da må man vel ned til nærmeste VW-Audi butikk for å sjekke VAG diagnose verktøy..?

For det har vel aldri skjedd når motoren har vært kald, kun etter jeg har kjørt litt og så skal starte bilen igjen litt senere..

Mvh, Kim

Å bytte temp føler koster rundt 300 kr ... Føleren mener jeg koster 150,....

Veldig lett å bytte selv. Den sitter til høyre på toppen, under ventil dekslet..

Lykke til.. :glad:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt vil tempgiveren lage slike feil, sjekk diagnosen hos forhandler eller tilsvarende verksted. Spenningsforsynings releet til motorstyresentral vil også lage slike feil men da vil ikke bilen starte før etter en liten sund.

Dersom det er forsynings releet til motorstyresentral, vil du få opp feilmelding på ABS med diagnose. Sier noe om at kontakt med ECU mistet eller noe sånt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar..

Men når jeg skulle kjøre istad så starta ikke bilen før på 3 forsøk.. Da var motoren kald(Ca 5timer siden jeg hadde kjørt)...

Kan det fortsatt være temp føleren til motor styringen og instrumentene?

Må vel nesten bare stikke ned på Dahles og bestille time til sjekk.. Det blir dyrt men :(

Mvh, Kim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar..

Men når jeg skulle kjøre istad så starta ikke bilen før på 3 forsøk.. Da var motoren kald(Ca 5timer siden jeg hadde kjørt)...

Kan det fortsatt være temp føleren til motor styringen og instrumentene?

Må vel nesten bare stikke ned på Dahles og bestille time til sjekk.. Det blir dyrt men :(

Mvh, Kim

Er nok temp føleren, ja. ville nokk heller prøvd å byttet denne først før du bruker massa : bh : penger på feil søking.... Er ganske lett å bytte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg har nå vært nede på Dahles Auto og byttet temp føleren, og det virka som det var den! Virker som bilen starter litt lettere og bilen har starta hver gang :cool: Delen kosta 340,- og 380,- for jobben.. Bytta også bremseslange til servopumpa ellerno også, siden den hadde sprekt..

Men dagen etter jeg fikk bilen igjen så plutselig funka ikke sentrallåsen..

Når jeg setter i nøkkelen og vrir om i døra så åpner kun førerdøra seg, men ikke den andre(og bakluka). Når jeg vrir om nøkkelen i tenninga og trykker på den "åpne alle dører knappen" så åpner alle dørene og det funker igjen.. Alle dørene låser seg når jeg vrir om i nøkkelhullet(i døra), men ikke når jeg skal inn i bilen.. : rolleyes

Noen som vet hva som kan være feil?

Siden det ikke er ett kjempestort problem lagde jeg ikke ny tråd.. Håper det går greit ;)

Mvh, Kim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme problemt på min tdi (golf 4 99mod).. Når motoren er varm og den står i 10-15 min for så og starte må jeg kinne en liten stund for at den starter. skjer aldri på helt kald motor.

kan det være temp føleren her også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen!

Istad så starta ikke bilen før på 2.forsøk på halvvarm motor!

Jeg har bytta temp. føleren..

Og bremsene mine piper til tider..

Noen som vet hva som kan være feil med begge? : rolleyes:(

Mvh, Kim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unnskyld at jeg "maser" men noen som vet hva feil det kan være?

Er irriterendes med en bil man ikke kan "stole" på, ikke at det skjer så ille ofte, men inneimellom(noe som er litt for mye :P)

Mvh, Kim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket releet til motorstyringen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket releet til motorstyringen ?

Hei, jeg har ikke sjekka den, men åssen sjekker jeg den?

Dersom det er forsynings releet til motorstyresentral, vil du få opp feilmelding på ABS med diagnose. Sier noe om at kontakt med ECU mistet eller noe sånt.

Det har ikke kommet opp noe sånt..?

Mvh, Kim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, prøver igjen..

Det skjer på kald motor også.. På morgen idag så starta ikke bilen før 3`dje forsøk.. Releet til motorstyringen? Åssen sjekker\finner jeg ut om det er den?

Mvh, Kim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.