#1 Skrevet April 9, 2012 Er det mulig å bytte motor fra 2.4 til 2.7 T og er det store forskjeller på drivverk å slike ting mellom 2.4 og 2.7 ? Har en 99 A6 2.4 Q som bruker noe vanvittig med olje nå så har begynnt å tenke litt på motorbytte. Hadde vært morsomt med noe litt kvikkere under panseret viss det er mulig å få godkjent på BT da. Noen som har erfaring ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2012 2.7T er enormt mye jobb og nesten umulig å få godkjent. Det enkleste bortsett fra en annen 2.4 er å sette inn en 2.8, den er mer eller mindre helt identisk, bare med større sylindervolum. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2012 Regnet nesten med det ikke skulle være enkelt,spørst om det bare er å overhale eller skifte til en ny 2.4 da. Er det like mye stress å få inn en 1.8 t motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 15, 2012 Noen som vet om det er mulig å bytte til 1.8 t da ? Er jo mindre hk så burde vel gå ann å få det godkjent ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2012 Blir som med 2.7, masse jobb og kostbart. Men alt er mulig.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 16, 2012 Mulig jeg er litt på tynn is her nå, bare så det er sagt... Så skyt meg ikke om jeg tar fullstendig feil. Er det ikke bare å bytte motor /m ledningsnett/hjerne/instrument da? (og alt rundt selvfølgelig) En jeg kjenner satte inn 2,7tt i sin org A4 1.8tQ. Bytta vel kun ledningsnett/instrument og fikk fjerna sperrene mener jeg. Bruker fortsatt org 1.8t girkassa... Men om det er forskjeller i A6 og A4 vet ikke jeg... Men kostbart blir det nok uansett.. Og om den skal godkjennes(om det går) så må du jo gå mer grundig til verks(understell/bremser osvosv), og da flyr fort lappene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2012 ser dere skriver det blir kostbart,men er det da snakk om 10-20000 kr eller vil det bli enda dyrere ? tenker å bytte til 1.8t viss det blir motorbytte,virker som om det er billigere og enklere å få til,men har ikke skrudd mye audi så kan jo være jeg er helt på bærtur 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...