Nye bremser, råd og tips anyone?

Anbefalte innlegg

Må bytte klosser og eventuelt skiver om ikke så lenge, men er litt usikker på hva som duger utenom big brake-kit osv til kjerra.

Vil ikke si at jeg er så begeistret over de originale bremsene.

 

Hvis noen har erfaring og tips å dele så er det bare å rope ut:)

 

PS: Er til en S6 C4 2.2t;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, her er det blitt glemt en vesentlig ting..hvilken bil det dreier seg om:) Jeg vet, men ikke sikkert andre vet. Skal bytte selv snart, og kommer nok til å gå for Zimmerman både fram og bak, med orginale eller tilsvarende klosser. Billig på ebay!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, her er det blitt glemt en vesentlig ting..hvilken bil det dreier seg om:) Jeg vet, men ikke sikkert andre vet. Skal bytte selv snart, og kommer nok til å gå for Zimmerman både fram og bak, med orginale eller tilsvarende klosser. Billig på ebay!:)

 

Fort gjort å glemme hvilken bil det er snakk om:p

Har sett litt på disse http://www.ebcbrakes.com/automotive/sport_slotted_brake_rotors/ultimax_blackdash_usr_slotted_rotors.shtml men tror det blir litt for dyrt:p

Tror nok at zimmermann er et godt alternativ og jeg tror nok at det blir det hvis ingen andre har noe bedre forslag.

 

Muligens vi kan kjøpe samtidig siden vi er ute etter det samme:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt mange som fort får kast i skivene fra EBC

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har det vel ikke all verden å si om skivene har slissede spor i seg eller ikke.. Det skjer mye ved kun å oppgradere klosser også.. Jeg er veldig glad i yellowstuff, da jeg syns de gir en veldig fast og fin pedal med god bremseeffekt. Og de støver MYE mindre en originale klosser..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt mange som fort får kast i skivene fra EBC

 

Ja, det er mange av oss.

 

Nå skal det sies at jeg monterte EBC ultimax på Mondeo-konebilen, og de fungerte som orginale bremser.

 

Turbogroove styrer jeg lett unna.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange sier at zimmermann også blir "ødelagt" etter en kraftig nedbremsing fra 180-0..ser jeg ikke på som et problem da jeg aldri kommer til å gjøre en slik nedbremsing:) Blir vell yellowstuff og zimmermann her i gården. Du får si ifra Bjørnar så bestiller vi sammen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange sier at zimmermann også blir "ødelagt" etter en kraftig nedbremsing fra 180-0..ser jeg ikke på som et problem da jeg aldri kommer til å gjøre en slik nedbremsing:) Blir vell yellowstuff og zimmermann her i gården. Du får si ifra Bjørnar så bestiller vi sammen:)

 

Tror nok at de fleste skivene du får kjøpt til en "billig" penge har sine grenser. Men jeg tror vi skal satse på yellowstuff og zimmermann ja Tom Erik;) Du har vel ikke sett noe sted der de selger disse? Ser enkelte plasser der de selger til S6 men med feil dimensjon: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Black Diamond skal jo være skikkelig bra. Fin pris på dei der om dei sender til Norge, her til lands skal dei ha bortimot 4 tusen for skivene framme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Black Diamond skal jo være skikkelig bra. Fin pris på dei der om dei sender til Norge, her til lands skal dei ha bortimot 4 tusen for skivene framme.

 

For skivene fremme og bak kommer det seg på 4000,- + frakt, men spørsmålet er jo om de sender til Norge: klø : Men det er syke priser her til lands.

Kjøpte 2 stk Win 7 Ultimate fra UK til prisen av 1 stk her i Norge når den nettopp hadde kommet på markedet:) Syntes det var en god deal:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som de sender til Norge ja. Vet ikke om det er fast-pris på forsendelse, men det står ihvertfall £65 (ca. 600,-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst frakten er den samme om du bestiller fleire er eg meget interessert;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare lovord om zimmermann hvertfall, disse er og hullborret tvers igjennom, i motsetning til turbogroovene som bare er forsenket, de mener selv det er best (EBC altså) , men den forsenkingen bare fyller seg med dritt og så var den vitsen vekke.

Men jeg ville ikke hatt yellowstuff klosser på, heller ferodo eller noe annet skikkelig, for det er klossen som skal slites ned, ikke skiven.

Black diamond skal være bra ja, men de er som nevnt dyre og de er vel bare svart og fin så lenge de ligger i pakken :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferrodo lager ikkje klosser til S4/S6 C4 dessverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. ok, de jeg har no heter Remsa, har virket bra de hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skivene som bare har forsenkede hull vil jeg tro bare er for syns skyld. Meningen er jo at lufta skal transporteres gjennom hullene for å kjøle ned bremseskiven.

Og de som har forsenkede "spor" i seg er for å få unna bremsestøv fra klossene slik at det ikke pakker seg.

Mener det er slik det fungerer, men bare si ifra hvis jeg er helt på jordet:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sendt de en mail angående frakt kostnadene. Så vi får se om det er samme pris uavhengig av mengde skiver:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen tips ang biltema skiver? Ikke anbefalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd biltema sine på diverse bruksbiler i familien, og nei kan ikkje anbefale hverken skiver eller klosser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skivene som bare har forsenkede hull vil jeg tro bare er for syns skyld. Meningen er jo at lufta skal transporteres gjennom hullene for å kjøle ned bremseskiven.

Og de som har forsenkede "spor" i seg er for å få unna bremsestøv fra klossene slik at det ikke pakker seg.

Mener det er slik det fungerer, men bare si ifra hvis jeg er helt på jordet:p

 

har du ufobremser eller "facelift" versjonen?..hvorfor ikke bare gå for S4 skiver og RS2 calippere forran?..321mm er massevis skivestørrelse med riktige klosser og calippere...

hullborra bremseskiver er kjekt til sitt bruk,men krever noe mere vedlikehold enn vanlige skiver...

hullborring er for å få flytta lufta som kjøler,slissing er for å fjerne gassene mellom kloss og skive...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du ufobremser eller "facelift" versjonen?..hvorfor ikke bare gå for S4 skiver og RS2 calippere forran?..321mm er massevis skivestørrelse med riktige klosser og calippere...

hullborra bremseskiver er kjekt til sitt bruk,men krever noe mere vedlikehold enn vanlige skiver...

hullborring er for å få flytta lufta som kjøler,slissing er for å fjerne gassene mellom kloss og skive...

 

Har vanlige bremseskiver ja, slik som "facelift" versjonen.

Ser for meg at det oppsettet du nevner kan koste mere enn bare nye skiver og klosser til min: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så tenkte han nok på S8-skiver, S4/6 skiver er 314mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er det billigst med bremseskiver? Føler det er så dyrt i norske nettbutikker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.