#1 Skrevet April 10, 2012 (endret) Jeg ringte møller for å fått en pris på en ccm(control comfort module), og den kostet så mye som 3700,- Noen som har noen innspill eller andre tanker om hva problemet med baklukelåsen kan være? Selv har jeg gjort opp tanken om at det antageligvis er CCM'en, men det kan kanskje være noe annet? Vuderer å kjøpe en ccm fra ebay eller bilopphuggeri, men vil gjerne bekrefte at det er den før jeg legger såpass mye penger i det. Har også hørt at det kan være mikrobryteren til bakluka, er det noen måte å avkrefte/bekrefte dette? Kan oppsumere problemet kjapt: -Baklukemekanismen fungerer ikke, den får rett og slett ikke strøm. -Selve motoren fungerer, så problemet ligger ikke der. -Interiørlyset lever sitt eget liv, den fungerer kun noen ganger. Da den fungerer så går den på dørsensorene og kan også brukes manuelt. Når lysene ikke fungerer kan de ikke skrues på manuelt heller. -For å få på alarmen må jeg låse mellom 1-10 ganger. -Blinklysene "bekrefter" ikke når jeg låser bilen. Hører klikkelyden inne i bilen, men de blinker ikke. -Hvis jeg låser bilen uten å åpne dørene låser den seg selv, så alle dørsensorene fungerer antageligvis. -Alle vinduer fungerer fint. Har forresten også lest av feilkoder, og det var ingen forbundet med dette. Det ble brukt en enkel feilkodeleser fra ebay.. På forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 11, 2012 B u m p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 12, 2012 Dårlig med innspill her, så jeg kjøper en mikrobryter og tester det. Sikkert fler som har lignende problemer så jeg holder tråden oppdatert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 17, 2012 (endret) Det har vært dårlig med svar her så jeg prøver på nytt. Har fortsatt det samme problemet Kopierer en oppsumering av problemet, men denne gangen er det noen nye punkter. -Baklukelåsemotoren fungerer ikke, den får rett og slett ikke strøm. -Selve motoren fungerer, så problemet ligger ikke der. -Det er ingen brudd på ledningene som går fra baklukemotoren til CCM´en. -Interiørlyset lever sitt eget liv, det fungerer kun noen ganger. Da det fungerer så går det på dørsensorene og kan også brukes manuelt. Når lysene ikke fungerer kan de ikke skrues på manuelt heller. -For å få på alarmen må jeg låse alt fra 1-10 ganger. -Blinklysene "bekrefter" ikke når jeg låser bilen. Hører klikkelyden inne i bilen, men de blinker ikke. -Hvis jeg låser bilen uten å åpne dørene låser den seg selv, så alle dørsensorene fungerer antageligvis -Alle vinduer fungerer fint. Har også lest av feilkoder, og det var ingen i forbindelse med dette problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 18, 2012 Hvis panser/bakluke ikke er lukket så vil ikke blinklysene bekrefte og ei heller aktivere alarmen. Så hvis bakluken din ikke gir signal om at den er lukket, så vil den ikke få signal om å låse heller. Vil tro at det er en microbryter i låsen til bakluken (sitter kanske i støtfangerdelen av låsen) som er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 18, 2012 Hvis panser/bakluke ikke er lukket så vil ikke blinklysene bekrefte og ei heller aktivere alarmen.Så hvis bakluken din ikke gir signal om at den er lukket, så vil den ikke få signal om å låse heller. Vil tro at det er en microbryter i låsen til bakluken (sitter kanske i støtfangerdelen av låsen) som er defekt. Ja, du sier noe der. Men jeg stusser litt over at alarmen aktiveres etter ett par forsøk, men blinklysene bekrefter ikke da heller. Luken vil heller ikke låse seg. Hvis det hadde vært en microbryter så ville vell ikke alarmet gått på i det hele tatt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...