Skruhjelp Stavanger/Rogaland?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Skulle gjerne hatt hjelp til og skiftet registerreim på min Audi A6 2000 1,8 t 4B APU. Har ikke nok kunnskap per dags dato selv, til og gjøre det. Er veldig lysten på og lære!

 

Kan evt betale for hjelpen! (hvis det er lov?)

 

 

Mvh Martin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vell lov å gi en gave til en person. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell lov til og betale opp til 10000kr uten og måtte skatte for dette, og heller ikke se på det som svart arbeid?

 

Betaler lett et par knekkebrød til den som kan være med og lære meg dette! :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel fremdeles lov å tjene 40k skattefritt i året på kunst?

Hva som defineres av kunst er litt opp til den enkelte, jeg f.eks synes fine fliser på bad eller kjøkken, eller kansje en utepeis er flott kunst:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde alt bare vært så enkelt. Hehe...

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, Uansett tror jeg ingen bryr seg så lenge det er små beløp det er snakk om, om noen tar betalt for denne jobben under 20% av hva et vanlig verksted så kan det da ikke regnes som svart arbeid?, mere som kjørekompensasjon osv.

 

Topic: Er det klaringsmotor (slik at ventiler ikke blir bås om du gjør feil) så er det egentlig bare å prøve, da kunne jeg nok hjulpet også, uten at jeg har noe mere erfaring enn at jeg bytta regreim på min egen motor. (og da klarte jeg det på ca 4 forsøk, så uten klaring hadde ventilane blitt bås) Ble litt lettere når jeg leste åssen det skulle gjøres etterpå.

 

Om det ikke er klaring, noe jeg mistenker at det ikke er holder jeg meg greit unna, hvertfall på andre sine biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FYI

 

4000,- har man lov å tjene uten rapporteringsplikt til skattevesenet. (1000,- fra en arbeidsgiver)

 

Alt over må rapporteres men man har skattefritak opp til 40k.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.dinside.no/1217/et-skattefritt-liv

 

nesten nederst står det:

Andre skattefrie inntekter

- Inntekter ved salg av kunst, malerier, frimerkesamlingen, eller annet innbo.

 

Gammel artikkel, men finner ikke noe annet som bekrefter/avkrefter dette. Uansett kan trådstarter trygt betale en tusenlapp til den som evt hjelper:)

 

Var forøvig ikke den artikkelen jeg baserte meg på ved første uttalelsen min, men en kompis som er fritidsfotograf og selger bilder har funnet ut at han kan trygt gjøre det for under 40k i året...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.