Blinkende "glødelampelys" - Bilen vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Kom ut fra min lokale Kiwi i dag og skulle starte bilen. Da merket jeg at glødelampelyset blinket når jeg satt på tenninga. Trykte så inn nøkkelen for å starte, men da sa det bare klikk. Ikke så mye som èn omdreining på startmotoren. Jeg prøvde med booster, men den funket ikke. Har satt batteriet på lading nå og håper at jeg får start i morra tidlig.

Er det batteriet som er føkka? Kan de "dø" i løpet av èn dag? Alt av lys funker uten problemer. Startet bilen 3 ganger (var innom andre butikker) fra jeg kjørte fra jobb til jeg var på butikken og alle tre gangene gikk det knirkefritt.

Bilen er en A4 B8 2.0 TDI MLT.

-JM-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være batteriet som har blitt utladet av mye småkjøring. Vis det ikke hjelper å lade batteriet, så blir vel det neste å måle spenningen på det, og eventuelt feilkoder vis du har muligheten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir endel småkjøring, men jeg hadde en 12mils-tur i går.

Jeg skal i alle fall ringe inn til Audi å melde i fra om det i morgen for jeg har èn dag igjen på garantien.

Hvis den ikke starter i morgen må jeg bare få satt den inn. Jeg har VAG-COM så jeg kan få tatt en sjekk på den i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor gull er ikke det med 1 dag igjen!

Uansett ville jeg tatt en feilkode for å lest av om det var en feil som gjør at det trekkes strøm eller evt batteriet som er gåent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fult batteri - fortsatt bare et klikk fra startmotoren :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du garanti, så er det jo berre å levere inn bilen på Audi.

Dersom du skal feilsøke, så kan du ta ut feilkoder, for å sjå om det ligg noke inne der, eventuelt kan det jo være fysisk feil på starteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket hovedsikrikringen til glødingen? Var ute for akkurat det samme en gang med en golf 3 tdi..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal kjøre en diagnose hjemme i kveld.

Kan bilen lage en "sperre" som må låses opp hvis spenningen på batteriet har vært for lav for at startmotoren skal slå inn?

Et lite definisjonsspørsmål: Jeg har 6mnd garanti på bilen. Kontrakten ble signert ei uke før jeg hentet bilen. Pengene ble overført dagen før jeg hentet bilen. Jeg ser det som at de 6mnd går fra når jeg ga de pengene, ikke når jeg skrev under kontrakten.

Skrev kontrakt 4. , overførte penger 11. , hentet bilen 12..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror uansett du får dette på garantien da det er snakk om en dag eller to. Om ikke så hadde jeg aldri handlet bil der igjen. ;)

Vil også tro at garantien gjelder fra du overtar bilen, altså henter den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min b7, da var det feil på en dyse til en av ventilene. De byttet den og ledningsnettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min b7, da var det feil på en dyse til en av ventilene. De byttet den og ledningsnettet.

Gikk litt fort i sta, fikk reparasjonen på garanti fra møller bil. Garantien din burde gjelde fra da pengene er på kontoen til selger, hvis ikke sjekker du med forbruker rådet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter alt sannsynlighet har startmotoren kilt seg på ett eller annet vis.

1 Fault Found:

5456 - Starter Will Not Turn

P3054 00 [229] - Jammed or Electrical Malfunction

MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Hva betyr MIL ON?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.