Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen veit om den katalysatoren fra biltema passer på golf 2

skal bare sette den på pga. EU og ta den av igjen

79-800_m.jpg

Av universalmodell. Ikke for dieselbiler. Godkjent av naturvårdsverket (Sverige) iht. EEC e9 for montering på nye og brukte personbiler med opptil 2,5 l sylindervolum. Valgfri strømningsretning. Passer eksosrør med ytre diameter: 57,2 mm. Med skjøterør som sveises fast til katalysatoren for ytre diameter: 53,5 mm og 51 mm. Uttak for lambdasonde. Total lengde: 357 mm. Bredde: 150 mm. Høyde: 95 mm. Innløp/utløp: Ø 57,2 mm.

Oddbjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer og passer, du må nå custom lage det til, men den funker greit, hvertfall i min erfaring... Riktignok hadde jeg den på en passat, men funker på samme måten.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel en del som har hatt god erfaring med en skvett E85 på tanken for å få ned gassene i eksos. Vet ikke hvordan dette er på en mk2 gti 16v..........

Men er nå en mye enklere løsning (hvis det funker da) enn å sette inn en cat kun for PKK.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel en del som har hatt god erfaring med en skvett E85 på tanken for å få ned gassene i eksos. Vet ikke hvordan dette er på en mk2 gti 16v..........

Men er nå en mye enklere løsning (hvis det funker da) enn å sette inn en cat kun for PKK.

Dette prøvde jeg på i sta :) på første EU kontroll så fikk jeg 0,65 i CO og nå i dag med en skvett E85 så ble det 0,56 og jeg må under 0,5.

Så da tenkte jeg og løse problemet med en billig katalysator.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir vel innkjøp av denne katalysatoren i morgen og modde den litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skulle også ha bilen inn på eu-kontroll (audi s2) og kjøpte en "sportskat" på biltema som var 76 mm. og samme dim. som det andre. Hadde i tilegg ca 30% e85 på tanken. Co ble da målt til rett under 0,5.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knut Arne Oppigård monterte vel en katalysator fra Biltema på MK4en sin, og det fungerte etter hva jeg husker som bare det (som forventet):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.