#1 Skrevet April 11, 2012 har litt problemer med tomgangen på min 98 vw golf 4 gti(agu) problemet er størst etter kaldstart,da varierer tomgangen fra 1200-2000,for så og roe seg litt etterhvert,når motoren er varm,så ligger tomgangen på 850,for så og hoppe opp til 1000,for så og roe seg igjen,sånn går den hele tiden. og når jeg kjører,og klemmer inn clutchen så henger turtallet igjen litt,for så og droppe. har søkt litt,og det som går igjen,er gass-spjeldet og lmm,er det andre ting som kan lage disse problemene? kan nevne at bilen går helt normalt ellers,er kun tomgangen som er problemet. skal ha bilen på verksted neste uke for og lese av feilkoder,men er greit og høre med andre om hva som kan være galt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 11, 2012 jeg har ca samme problemet på min coupe 20vt! men den varierer fra 800- 1300 rpm på tomgang, også buldrer det og rister i den! og når jeg clutcher, så detter den direkte ned til 500 rpm, for så å gå opp igjen til 800 og stå å buldre.. så fort jeg gir gass virker alt normalt? men syns også den drar dårligere ved pådrag.. men vet ikke om det har noe med det samme å gjør.. håper noen har svar til oss begge! Daniel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 11, 2012 Hadde dette på B5'en min, var en gåen LMM da.. Sjekk også etter vacum lekkasjer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 11, 2012 bilen min begynte slik samtidig som bensinpumpa begynte fjuske(den streika dagen etter).. kan dette ha noen sammenheng? finnes det måter å teste om LMM er gåen på, uten vagcom og eller å måtte skru noe særlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...