dårlige bremser etter ombygging

Anbefalte innlegg

har byggd om til golf 4 calipere bak og nå er det dårlig respons når jeg tråkker på pedalen, må nesten helt nedi gulvet før det skjer noe. Har luftet bremsene 3 ganger uten at det har skjedd noe forbedring. Det jeg har gjort under ombygginen er skiftet bremseslanger (er noe lengere en de som satt der) og skiftet calipere. Slik det er nå så låser bremsene seg bak før fremme men skal få justert avlastingsventilen.

 

Noen idèer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

låsingen bak kommer vel av at stemplene på di nye caliperne er større en di gammle, kan enten ta med masterpumpen fra samme bil du tok calipere fra (+calipere foran) eller "kran"til å justere trykket foran/bak. funkrer kanskje med å justere lasteventilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at på G40 kan det være et problem å få luftet avlastingsventilen, jeg må lufte til det er bra, slippe bilen ned på bakken og opp på bukken igjen for å få ut siste luften.

 

Har ikke problemene du nevner med pedalen. Har 256 skiver foran, Golf IV calipper bak og 23,79 mm masterpumpe fra Sharan på min G40

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har justert ventilen nå slik at fordelingen er noe bedre. Men kan det hende det ligger igjen noen luftbobler i den ventilen? noen måtte jeg kan sette trykk på hele systemet eller noe slik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.