ujevn tomgang etter bensinpumpe bytte?

Anbefalte innlegg

bensin pumpa streika her om dagen, så bytta den. merka når bensinpumpa begynte å kutte(dagen før den streika) at bilen ikke gikk helt normalt på tomgang.. når den står på tomgang varierer den fra 800- 1300 rpm, også buldrer det og rister i den! og når jeg kjører og clutcher, så detter den direkte ned til 500 rpm, for så å gå opp igjen til 800 og stå å buldre.. så fort jeg gir gass virker alt normalt? men syns også den drar dårligere ved pådrag.. men vet ikke om det har noe med det samme å gjør.. noen som vet? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montert brukt pumpe eller eBay-pumpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er brukt pumpe:-/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å skiftet bensinfilter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei har ikke det, men virker som den får bensin nok, for lukter litt av eksosen også :-/ men kan den kanskje få for mye? bilen ble chippet med den gamle bensinpumpa.. mulig å justere det selv? uten å måtte ettermontere bensintrykksregulator?

var også en som trodde det kunne være en tenningsmodul som var gått, men jeg vet ikke selv??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uforbrent bensin tyder på defekter i tenningsanlegget ja. Men hvis en av tenningsmodulene ryker, vil det mest sansynlig være konstant. Så jeg tipper at det er coilene som begynner å ta kvelden. Det du kan gjøre, er å ta av coildekslet og innspisere ledningene inn til coilene. Det jeg har lagt merke til på disse, er at isolasjonen rundt ledningene blir sprø pga. varmen og sprekker opp. Har 4 sett med defekte coiler, og på samtlige var det sprekker/manglende isolasjon. Jeg antar at dette kan ha noe med at coilene fusker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

asså, det merkes mest på tomgang, men det lugger litt ved kjøring når jeg slipper opp f.eks. og den hverken lader eller sparker like godt som den gjorde før.. er en 3b motor dette, så er vel bare en coil?

hvor i hedmark bor du, arild?:) evt om noen kunne feilsøkt med vag-com for meg?:)

helt siden den begynte å fuske slik, så lader heller ikke dynamoen som den skal, kan det være en kortsluttning i en tenningsmodul som kanskje stjeler strøm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vagcom, men bor kanskje litt langt unna for deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blink ut koder selv med diode/prøvelampe;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vagcom, men bor kanskje litt langt unna for deg?

 

ja, om ikke du skal oppover mot elverum i helga da : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blink ut koder selv med diode/prøvelampe;)

 

tungvindt om noen heller kan koble på vag-com og feilsøke for meg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 08-00 - Control Limit Surpassed

Ventilen i T-stykket på veivhusventilasjonen rett bak toppen hadde splittet seg og forårsaket en lekasje.

 

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75): Output Open

N75 var ikke plugget i.

 

Hadde også en feil på G62 (Engine coolant temp sensor) der hvor ene lederen hadde gått av i termineringen, samt at kontakten var sprø og smuldret opp.

 

Nå går bilen som den skal, ivertfall på tomgang. Så får vi se om det rekker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen takk for hjelpa igjen!! :) bilen går helt fint nå! får fortsatt ikke helt samme ladetrykk som den hadde før, men det får jeg se på siden:) er helt sikkert en annen grunn til det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.