Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en takvinge som ifølge powerzone skal limes på. Noen som har erfaring med montering av slikt noe?? Jeg synes det høres riski ut å bare lime det på (samtidig som jeg ser for meg at det blir noe gris - sika overalt!!!), men har jo heller ikke lyst til å borre hull i karosseriet på bilen.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint å lime de fast,følger vel med sikaflex lim med spoileren.

Det du kan gjøre er å legge spoilere der den skal monteres på bilen og tegn rundt med sprittusj.Da ser du hvor spoileren vil ligge og kan beregne hvor du skal legge limet uten at det tyter ut overalt.Litt lim vil alltids komme ut men dette kan du fjerne enkelt med rød sprit.

Er også ett tips å slipe gjerne med en slipepad eller papir med ca 150 korning på både bil og spoiler for å få en litt rufsete overflate.Det vil øke sjangsene for god heft for limet.

Vask gjerne stedene hvor limet skal ligge med evt tynner o.l.Ikke bruk rødsprit eller white sprit,da de to inneholder litt fettstoffer.

 

Husk å la limet få tørke godt før du tar bilen i bruk,gjerne ett døgn eller to innendørs i romtemperatur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint å lime de fast,følger vel med sikaflex lim med spoileren.

Det du kan gjøre er å legge spoilere der den skal monteres på bilen og tegn rundt med sprittusj.Da ser du hvor spoileren vil ligge og kan beregne hvor du skal legge limet uten at det tyter ut overalt.Litt lim vil alltids komme ut men dette kan du fjerne enkelt med rød sprit.

Er også ett tips å slipe gjerne med en slipepad eller papir med ca 150 korning på både bil og spoiler for å få en litt rufsete overflate.Det vil øke sjangsene for god heft for limet.

Vask gjerne stedene hvor limet skal ligge med evt tynner o.l.Ikke bruk rødsprit eller white sprit,da de to inneholder litt fettstoffer.

 

Husk å la limet få tørke godt før du tar bilen i bruk,gjerne ett døgn eller to innendørs i romtemperatur.

 

Jepp, takk for svar. Det går sikkert greit - bare føler det om at man mot formodning skulle få opp farta litt at det kanskje ville bli nok kilos trykk på spoileren, men sikaflex'en klarer sikkert jobben :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lar du den få tørke så sitter sikaen godt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bedre å bruke vanlig rutelim ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bedre å bruke vanlig rutelim ;)

Er rutelim bedre en sikaflex??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er rutelim bedre en sikaflex??

 

Min erfaring er det. Både på vindu og til å lime spoiler på bakluka :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.