#1 Skrevet April 12, 2012 Spm: passer disse overens? 893 407 253 E og 893 407 256 (tror jeg) vanskelig å se på fjærbeinet Noe jeg tror de ikke gjør, og derfor hvor kan jeg få tak i dette ? mvh Martin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 12, 2012 hvilket delenummer er det du helst sku hatt? har et par fjærbein fra en coupe liggende, komplett med bremser å alt.. kan sjekke delenummer på de i løpet av dagen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 12, 2012 Skulle hatt til en cab fra 93' og håpte på at noen på forumet visste bedre enn meg på området. Det er 893 407 256 nr, men de siste tallene er selvfølgelig vanskelig å lese. fjærbeinet som har senkesett på bildet.(t.h) jeg trenger kun fjærbein, skal moddes til nytt senkesett via H&R 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 12, 2012 fjørbeina jeg har er delenr: 893 407 253 D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 12, 2012 det kan henne jeg har lest av feil på mine, jeg leste av nederst mellom skruene som festes ved akslingen. hvis noen kan finne det ut (mange som har bra hiddenprogram og tilgang) hadde det gjordt mye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 12, 2012 jeg ringte ned til Audi og spurte hva delenr var. han snakket Sørlandsk så fikk det ikke med meg etter å ha spurt 3-4 ganger: men noe sånt sa han : 804 12 033 ? 8A 04 12 033 / 034 ? der 33 er venstre side og 34 er høyre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 12, 2012 http://www.jimellisaudiparts.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=749402 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 12, 2012 Ser ikke det står noe delenummer på den siden jeg blind kanskje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 12, 2012 dette har jeg av fjærbeina: gamle: de andre: noen som har kunnskap om dette ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 12, 2012 Altså alle delte fjørbein "passer".. men det du må passe på for at de skal passe mot karosseriet er at de har innfestning til pendelstag eller ikke og at de to bolthulla mot hjullager husa er like... i ditt tilfelle trenger du kun å sjekke sistnevnte da innfestinga til pendelstaga ser ut til å være likt.. sånn hva det gjelder andre forskjeller på fjørbein så finnes det vel litt variasjoner på diameter ift. demperne.. tror det er to.. hvor jeg mener rs2 har egen størrelse, men mulig dette har sammenheng med årsmodell istedenfor. har ikke giddi å satt meg så mye inn i det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 12, 2012 Altså alle delte fjørbein "passer".. men det du må passe på for at de skal passe mot karosseriet er at de har innfestning til pendelstag eller ikke og at de to bolthulla mot hjullager husa er like... i ditt tilfelle trenger du kun å sjekke sistnevnte da innfestinga til pendelstaga ser ut til å være likt.. sånn hva det gjelder andre forskjeller på fjørbein så finnes det vel litt variasjoner på diameter ift. demperne.. tror det er to.. hvor jeg mener rs2 har egen størrelse, men mulig dette har sammenheng med årsmodell istedenfor. har ikke giddi å satt meg så mye inn i det.. Okey bra svar Infestningen til hjullager husa er like, men ikke lengden mellom innfestningen til hjullagret og feste til endeleddet. (se bilde) Derfor tenker jeg at det har betydning for senkesettet som skal moddes på de nye fjærbeinene. da må den korteste "typen" fjærbein være den mest gunstige ettersom det gir lavest bil ? eller er jeg på bærtur nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 12, 2012 ser nå på bildet igjen.. la ikke merke til at avstanden var kortere mellom styrestagsdelen og festet til innfestninga til hjullagerhusa.... .dette har jeg aldri sett før, eller hørt om, så sikker på at de fjørbeina som er "coilovers" ikke er kappa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 12, 2012 ser nå på bildet igjen.. la ikke merke til at avstanden var kortere mellom styrestagsdelen og festet til innfestninga til hjullagerhusa.... .dette har jeg aldri sett før, eller hørt om, så sikker på at de fjørbeina som er "coilovers" ikke er kappa? Satt på bilen lenge før jeg kjøpte den, og forrige eier er et mysterium. De er hvertfall fra FK og godkjent i vognkort. ser ikke ut til å være noe sveis på det aktuelle stedet. så sikker er jeg ikke nei, men de satt på bilen. (sikkert siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 12, 2012 hmm.. snodig.. det er ikke slik på h&r fjørbeina jeg har ..... Men orginalt så tror jeg bærekula "peker oppover".. slik at gjengene kommer ut på oversida av armen.. hvis du monterer senkesettet slik at bærekula stikker nedover så bør ikke dette ha noe å si på bumpsteer o.l. Jeg gjetter utifra bildene at du får ca samme avstand mellom innfestninga til styrestaget og bærekula med de to forskjellige fjørbeina da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 12, 2012 hmm.. snodig.. det er ikke slik på h&r fjørbeina jeg har ..... Men orginalt så tror jeg bærekula "peker oppover".. slik at gjengene kommer ut på oversida av armen.. hvis du monterer senkesettet slik at bærekula stikker nedover så bør ikke dette ha noe å si på bumpsteer o.l. Jeg gjetter utifra bildene at du får ca samme avstand mellom innfestninga til styrestaget og bærekula med de to forskjellige fjørbeina da... Det kan henne ja, må se litt mer på det i morra. den eneste ulempen jeg ser med de "høye" fjærbeina er at jeg ikke vil kunne senke bilen like mye som jeg hadde den ettersom de ikke kan "gjenges" like langt ned under modding av H&R. men mulig jeg har tenkt litt feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 12, 2012 nei.. styrearmen vil hindre at du kan senke bilen så langt som de andre, men du subber vel trolig før du treffer det punktet medmindre du skal ha hjula langt oppi hjulbuene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 12, 2012 nei.. styrearmen vil hindre at du kan senke bilen så langt som de andre, men du subber vel trolig før du treffer det punktet medmindre du skal ha hjula langt oppi hjulbuene Ja, det var vel at styrearmen du refererer til er for "høy" (høye fjærbein i mitt vokabular) som hindrer meg. jeg målte litt med øyemål når jeg så på det og det ser ut til at laveste høyde det vil være mulig å få med de andre fjærbeina er ca like mye som står på de gamle nå. og bilen "kan" senkes mer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 13, 2012 Ingen som vil avklare mitt lille problem ? har typ 89 samme fjærbein som cab? har cab samme fjærbein som vanlig 80? jeg vet det andre settet jeg har er fra en 80 Avant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 15, 2012 Ingen som vil avklare mitt lille problem ? har typ 89 samme fjærbein som cab? har cab samme fjærbein som vanlig 80? jeg vet det andre settet jeg har er fra en 80 Avant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...