#1 Skrevet April 12, 2012 Hei, har fått bygget opp motoren (2,5 TDI AKE Tiptronic) etter havari (løpehjul på kammen knakk av i fart..), men har følgende problem: Opp til ca 1700 o/min er det ikke drag i bilen i det hele tatt (værre når den er helt kald). Fra 1700 og opp kommer den som en kule, og går helt fint. I fart er det også en merkbar vibrasjon fra motor/drivverk under 17-1800 o/min, som også gir seg når motoren får litt turtall. Tips til hva det er ? Mekaniker har sjekket "alt" av luft inn/ut, og mener det skal se greit ut, men får opp varierende feilmeldinger, både fra kasse og motor. Innspill mottas med takk ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 12, 2012 Er nok en fordel om du legger ut feilkodene her. De gir ofte en pekepinn på hvor feilen kan ligge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 14, 2012 Ny info, i følge verksted er det på tide å skifte converter og ventilhus i girkassen, men det er også et problem med at motoren ikke går som den skal på lave turtall. Mulig feil er lav ohm på insprøytningsdyse (ca 70, skal vel være rundt 100) ?? Målt at det ikke er lekkasjer i luftslanger etc, og mener at alt ellers fungerer.. Anyone ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 15, 2012 Har samme problem på min 2.5 TDI, men får ikke opp noen feilmeldinger i det hele tatt. Følger med på tråden og håper noen har forslag... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...