Felg og spacer/adapter på Scirocco

Anbefalte innlegg

Hei. :)

Jeg ble frastjålet felger og dekk for litt siden og nå har jeg skaffet nye (fikk det heldigvis dekket av forsikring). Endte opp med 19" Interlagos-replica felger og Pirelli P-Zero 235/35R19. Jeg har nå et par spørsmål i forbindelse med kjøp av spacere/adaptere til felgene: Hvilke type spacere/adaptere bør jeg gå for? Er det noen av dere som vet om internett-sider med billigere typer enn de nevnt nedenfor? Og ikke minst; hvilken spacer-dimensjon vil gjøre at jeg akkurat vil holde meg innenfor lovlighetens grenser (innenfor hjulbuen)? Er det noen av dere som har gjort noe lignende med sin Scirocco kunne jeg gjerne tenke meg å se bilder også, før jeg bestiller det nødvendige..

Felginformasjon:

8,5"x19" ⁄ 5x112 ⁄ ET45 ⁄ Hub 66,6⁄ 57,1

Informasjon om spacere/adaptere:

VW - Audi 10mm 495,- 57,1 - 57,1 ( 5x100 / 112 )

VW - Audi 18mm 495,- 57,1 - 57,1 ( 5x100 / 112 )

Takk på forhånd for all hjelp! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer egentlig helt an på hvor langt ut du vil ha hjulene. Jeg kjørte ET50 med 13 og 14 mm adaptere som gir totalt ET37 og ET36, og det gikk innenfor. Noen liker å ha de heeelt ut, men om du skal senke bilen noe særlig er det nok med 10 mm.

Smak og behag. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer egentlig helt an på hvor langt ut du vil ha hjulene. Jeg kjørte ET50 med 13 og 14 mm adaptere som gir totalt ET37 og ET36, og det gikk innenfor. Noen liker å ha de heeelt ut, men om du skal senke bilen noe særlig er det nok med 10 mm.

Smak og behag. :)

Takk for svar! :)

Jeg vil i utgangspunktet ha hjulene så langt ut som det er mulig innenfor det som er lov. Jeg er imidlertid veldig usikker på hvilke adaptere jeg kan sette på for at det skal kunne godkjennes. Vet du hva som er maks ET på Scirocco i forhold til dekkene og felgene som er listet ovenfor, slik at dekk og felg vil være like langt ut som hjulbuen er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha det godkjent kan du vel glemme spacer. Det er lovligt +/- 7mm på kvar side i forskjell fra det som står i vognkort(uten og vise den)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originalt innpress på disse er faktisk ET41 med 8" felg. Som Ivar skriver er det maks 7 mm endring av innpress som er tillatt, men jeg tror ikke loven tar hensyn til felgens bredde. Altså kan du godt kjøre med ET34 på 8,5" felg. Tror uansett ikke jeg ville prøvd å godkjenne bilen med spacere, verken med eller uten TÜV.

Skal du senke bilen? Hvis ja, mye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bakd.jpg

Her er min med 19x8 ET45 spacet ut 15mm bak og 10mm forann. 245/35/19 dekk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I vognkortet står det faktisk at ET er 39 originalt. Har alltid trodd var var 41 selv.

Som det sies over her er det maks +/-7mm avvik i forhold til original ET som er lov. I tillegg skal vel ikke dekkflaten stikke utenfor skjerm?

Lever på kanten selv kan man si :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I vognkortet står det faktisk at ET er 39 originalt. Har alltid trodd var var 41 selv.

Som det sies over her er det maks +/-7mm avvik i forhold til original ET som er lov. I tillegg skal vel ikke dekkflaten stikke utenfor skjerm?

Lever på kanten selv kan man si :)

Er faktisk levert med ET 33 orginalt også.

Jeg hadde brukt 10 eller 15 mm foran og 10 mm bak skulle jeg hatt så smale felger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ET33 er jo 1mm innenfor lovlig avvik det da.

Enig i spacerforslaget til Frode, det er mer plass foran, så om du skal ha det helt ut blir det vel mest likt foran og bak med den spacer-kombinasjonen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange flotte råd her! Nå har jeg gått til innkjøp av spacere og endte opp med 13mm foran og 10mm bak. Ddette er typen jeg kjøpte: http://www.partsandretards.no/spacere/fk-spacere/vw/5-x-112-571mm/fk-spacere-5-x-112_7. Kjøpte som sagt i både 13mm og 10mm. Dette gir ET32 foran og ET 35 bak hvilket jeg tror blir bra. Det eneste som mangler nå er senterringer, som jeg er usikker på hvordan jeg skal finne! Er det noen medlemmer som også kunne ha hjulpet meg med dette? Oppgir felginformasjon på nytt:

Felginformsjon:

8,5"x19" ⁄ 5x112 ⁄ ET45 ⁄ Hub 66,6⁄ 57,1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er felg 66,6 eller 57,1? Bilen din er sistnevnte.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er felg 66,6 eller 57,1? Bilen din er sistnevnte.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Da infoen sier "HUB 66,6 / 57,1" må vel felgen være 66,6. Uansett er det mye plass til overs inne i felgen når jeg skulle sette de på, så det er jo grunn til å tro at det er dette er tilfellet. Vet du om hvor jeg kan få kjøpt dette? :)

-Per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle plasser som selger felger skaffer som regel senter ringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.