#1 Skrevet April 17, 2005 Noen som vet om det skal være strøm på begge svinghjulsgiverne på AAN motor? Får 3,95volt på den ene med tenning på, men ikke noe på den andre. Er dette riktig? Noen som kan sjekke sin bil? Har bilen på verksted nå, men de hadde tydeligvis ikke rett programvare for å finne ut mer enn meg foreløpig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2005 Sjelden styreenheten går i stykker. Mål begge sensorene med multimeter. Hold kontakten som går til sensoren med pinnen i plastikken rundt på oversiden. Da er det fra venstre til høyre pinne 1, 2 og 3. Mål mellom 1 og 2, skal være ca. 1000 ohm. Mål så mellom 1 og 3 samt 2 og 3. Her skal det være uendelig (åpent). Samme fremgangsmåte for begge sensorer.. Hvis en av dem er defekt starter ikke motoren i det hele tatt, men hvis den starter grunnet sporadisk feil går den som normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2005 Ja, skal få gjort det. Men vet du om det skal være spenning inn på begge giverne med tenning på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2005 Hvor stor er sannsynligheten for at pinnen i svinghjulet er borte? Er dette en ting som kan finne på å ta turen? Evt mulig å se uten å skille kasse/ motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 17, 2005 Pinnen på svinghjulet kan falle av, det har jeg sett noen ganger. Du ser det lett om du tar ut starteren, noe som tar max. 10 minutter. Når det gjelder om det skal være spenning på ledningene der vet jeg ikke, står heller ikke noe noe sted om det. Vet bare at det er grunn til å tro at det stemmer siden det sjelden skjer noe med ECU'en.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2005 Takker... Godt å ha noen med inngående kjennskap til ting Noen som gidder å koble fra giverne, skru på tenninge, og måle spenningen inn på giverne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 23, 2005 hmm... Begge giverne skal være i orden. Men får fremdeles samme feil. •2111 (Blink Fault Code), VAG1551/2 Fault Code Number 00513 RPM sensor Open or short circuit, Defective sensor & cables, metal fragments on flywheel teeth Hadde vært greit å visst om det skulle være spenning på begge med tenning på. Får som nevnt 3,95v på den ene, men ingenting på den andre. Finner iallefall ut om det er noe tull med kablene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 23, 2005 Har du epost, kan jeg sende fremgangsmåte for å sjekke giverne i PDF-format. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 23, 2005 du har pm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 27, 2005 Da har jeg sjekket det som kan sjekkes tror jeg. Finner ingen feil ved noen ting. Regner med den firkanta tingen til venstre for svinghjulskransen er den pinnen som kunne falle ut? Isåfall er det lite igjen å sjekke. Kan håpe at det er blitt noe kødd med startperra som Flissundet koblet av for en stund siden. Hvis ikke kan det hende det blir lyst og varmt et sted i skogen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 16, 2005 Sjelden styreenheten går i stykker. Mål begge sensorene med multimeter. Hold kontakten som går til sensoren med pinnen i plastikken rundt på oversiden. Da er det fra venstre til høyre pinne 1, 2 og 3. Mål mellom 1 og 2, skal være ca. 1000 ohm. Mål så mellom 1 og 3 samt 2 og 3. Her skal det være uendelig (åpent). Samme fremgangsmåte for begge sensorer.. Hvis en av dem er defekt starter ikke motoren i det hele tatt, men hvis den starter grunnet sporadisk feil går den som normalt. Har samme problem med min. Skiftet idag impulsgiver (rpm sensor) uten hell... Fikk omsider start på bilen etter 15 min med starthjelp via startkabler.. da funker den som normalt. Får noen ganger start som du hadde kim og da er alt iorden,helt til jeg stopper og skal starte igjen!! Hvilken oppgave har svinghjulsgiver? Er eneste den og hallgiver som ikke er skiftet på min nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 16, 2005 Hva med ledningsbrudd da? Mål mellom giveren og hjernen eller noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 16, 2005 Hva med ledningsbrudd da? Mål mellom giveren og hjernen eller noe Kan godt være det en plass,men har målt dyser,tempfølere etc. Skiftet som sagt impulsgiver idag. Skulle måle den andre giveren på men fikk ikke opp umbrakoskruene,satt godt fast. Har gitt opp å gjøre resten selv,kjørte den på verksted ikveld. Får få verksted til å fikse resten. Luta lei hele dritten Må være en sensor værtfall.. kan ikke tro noe annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 17, 2005 Kanskje hallgiver? Har hatt noe liknende problem på min, sporadisk... Bytta alt av sensorer uten det hjalp en pøkk... men testa ny hallgiver.. frisk som en fisk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 17, 2005 Kanskje hallgiver? Har hatt noe liknende problem på min, sporadisk... Bytta alt av sensorer uten det hjalp en pøkk... men testa ny hallgiver.. frisk som en fisk Ja det kan se slik ut,de på verkseted var ganske sikker. Skule måle ut hallgiver og topp-punkt giver. En av de to er gåen mest sannsynlig. Dyr affære å bytte fordeler. 3500,- for den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 17, 2005 Bytta bare hallgivern på min... 1700 spenn... Men kan hende det er litt anleis på din 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 17, 2005 Bytta bare hallgivern på min... 1700 spenn... Men kan hende det er litt anleis på din Da var det gjort. Hallgiveren gitt. Tok mekanikeren 2 min å finne ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 17, 2005 Grattis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 17, 2005 Grattis Takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 18, 2005 Det var ikke hallgiver Hva F kan det være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 18, 2005 Kan du ikke utdype litt mere hva som er problemet Bjørn Tore, jeg har bare oppfattet at det er galt med en eller flere sensorer, hvordan oppfører bilen seg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 18, 2005 Kan du ikke utdype litt mere hva som er problemet Bjørn Tore, jeg har bare oppfattet at det er galt med en eller flere sensorer, hvordan oppfører bilen seg? Her Roy kommer den tråden jeg startet: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=31213&highlight=tenning Finner senga nå,må til tr.heim imorgen. Kjøre Polo..ÆSJ Tips kan sendes på sms: 98 63 62 72 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...