#1 Skrevet April 13, 2012 hei driver å søker litt info om råkarosseri i forbindelse med ett prosjekt eg har startet. skal bygge om en audi 100 2,8 til 2,2 t det eg har funnet på etka er att det karroseriet eg har, levers med 2,8 l 128 kw og flere andre motor alternativ. til og med 2,2t 169 kw som eg da har planer om å sette i bilen. dele nr på råkarroseriet er det samme på alle motor alternativ. det eg lurer på er om dette er godt nokk for biltilsynet eller om det kreves signatur fra møller eller tuv. i tilleg til delenr fra bremser og hjuloppheng da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 13, 2012 Ring biltilsynet, så får du hjelp av de. Dem kan slå opp regnr ditt og se hvilke motorer/effekt som er levert av den typen karosseri. Hvis alt er greit, så få dem til å sende deg et skriv slik at du har noe håndfast å klaske i bordet. Du MÅ ha dokumentasjon på hvor du har deler ifra for å få dette godkjent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 13, 2012 Så lenge biltilsynet godkjenner dokumentasjonen for at råkarroseriet er likt bør det være mulig å godkjenne så lenge du bruker orginaldeler. De kan ikke oppjustere aksellast vekter, så hvis aksellastene er lavere på din bil i vognkort enn den du bygger om til så kan det bli et problem. Var vel det som gjorde at Aslan ikke fikk godkjent tror jeg. Skriv en god søknad, så får du svar på om der lar seg gjøre og hva de krever av dokumentasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 13, 2012 en rekke 5 er vell noe lettere en en v6 så det blir jo litt lettere aksel vekt. men siden eg har en komplett donorbil så flytter eg over komplett forhjulstilling. så det blir jo helt likt som på s6. men skal prøve å formulere søknaden på en enkel måte. så får eg håpe di ikke henger seg opp i små detaljer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...