tomgangsproblemer audi 100 2.3 avant quattro

Anbefalte innlegg

hei:) har en 93 audi 100 avant 2.3 quattro som av å til går ujevnt på tomgang. er noen dager den fungerer bra i flere timer sammenhengende,og noen dager går den ujevnt ofte :(

når den først går ujevnt så hopper den mellom ca 850-900 og 1300 på turtallsmåleren.

som regel når jeg stopper bilen og lar den være av i noen minutter,og så starter den så funker den som den skal :S

noen andre som har vært borti lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei:) har en 93 audi 100 avant 2.3 quattro som av å til går ujevnt på tomgang. er noen dager den fungerer bra i flere timer sammenhengende,og noen dager går den ujevnt ofte :(

når den først går ujevnt så hopper den mellom ca 850-900 og 1300 på turtallsmåleren.

som regel når jeg stopper bilen og lar den være av i noen minutter,og så starter den så funker den som den skal :S

noen andre som har vært borti lignende?

vel, gamlebilen min hadde litt problemer med tomgang som neste eier tok seg av. usikker på om det er samme feil som du har.

men sjekk tråden hans. kan jo henne den kan avklare litt, mene å huske han bytta en god del for å fikse det :)

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=220171

Så har du hvertfall 1 svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse motorene hadde vel en tomgangs ventil, som eg mener er en svakhet....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ørten tråder om lignende problemer så bare å begynne å søke :)

Men ikke kjøp noe nytt før du finner noe feil du faktisk kan bevise at er feil... tomgangsregulatoren feks.. den byttes svært sjeldet.. den vasker man innvedig stort sett da den fylles opp av drit.. Vask gjerne med wd40 o.l... så lenge siste steget er tynn olje slik at den blir oppsmurt :)

andre std. problem er falskluft..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.