#1 Skrevet April 13, 2012 Noen som vet hvorfor det blir sånn under påfyllingslokket? Olja ser fin ut ellers i motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 13, 2012 Noen har putta 500gramm bremykt oppi! Kanskje gåen toppakning? Er bilen iform ellers? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 13, 2012 Helt normalt på biler med endel småkjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 13, 2012 Helt normalt på biler med endel småkjøring. Ja, men hvis det ikke er småkjøring så er det en vannlekkasje et sted. Denne guffa er pga vann i oljen, og ved mye småkjøring er det ganske enkelt kondens som danner seg innvendig i motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 13, 2012 Noen har putta 500gramm bremykt oppi! Kanskje gåen toppakning? Er bilen iform ellers? Bilen er ellers i fin form, bruker ikke vann eller olje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 13, 2012 Ja, men hvis det ikke er småkjøring så er det en vannlekkasje et sted. Denne guffa er pga vann i oljen, og ved mye småkjøring er det ganske enkelt kondens som danner seg innvendig i motoren. Bilen blir brukt til småkjøring, har hatt bilen i 6år men merka ikke problemet før for 2år siden. Guffa blir liksom bare mer å mer. Noen måte man kan bli kvitt det? Nede i motoren i bunnpanna er olja normal som sagt. Kan det vær at det ikke er tett nok mellom påfyllingslokk å motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 13, 2012 Kjører du mye? eller stort sett bare småturer til butikken osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 13, 2012 Kjører du mye? eller stort sett bare småturer til butikken osv? Stort sett ja, men det som er rart er at jeg hadde samme type kjøring i 4år før det startet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 13, 2012 Dette kommer som oftest av tett veivhus ventilasjon. Denne står på baksiden av motoren mot torpedoveggen på din bil. Svart boks. Festet med 4-5 skruer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 13, 2012 Dette kommer som oftest av tett veivhus ventilasjon. Denne står på baksiden av motoren mot torpedoveggen på din bil. Svart boks. Festet med 4-5 skruer. Bare til å skru den ut å rense eller må det byttes? Bilen er en Audi A3 1.6 (8L), den modellen som kom i 2000. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 13, 2012 Den kan du rense, behøver ikke å bytte den ut hvis den ikke lekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 13, 2012 Kondens og småkjøring......Et skoleeksempel på hvorfor man bør korte inn på oljeskiftintervallene. De LongLife intervallene VAG anbefaler på 30000km er døden for motoren på litt sikt , Bytt på 7-10000km ved småkjøring, eller bruk bare bilen på Autobahn og til langturer..........Og !!! Husk oljefilterbytte samtidig. Hva er vel verdien av 3-4 liter olje mot et motorhavari til Kr.60000 !! ? Og gjør rein avluftingen fra veivhuset regelmessig, serviceverkstedene skipper dette ofte...Masse slurvepeiser, også på VAG! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 14, 2012 Bare til å skru den ut å rense eller må det byttes? Bilen er en Audi A3 1.6 (8L), den modellen som kom i 2000. Mener den står sånn midt på blokka mot torpedo veggen på din. Bare å følge den slangen som kommer ut av topdekslet. De kan være veldig vanskelig å rengjøre innvendig, Bare å sette på varmtvann å spyle igjennom, litt trykkluft etter på. La den tørke noen timer å monter. Men mener å huske at de koster rundt 5-600,-. Du må også ha ny O-ring når du tar den av. Så jeg ville ha kjøpt ny om ikke prisen er så gal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 14, 2012 Kondens og småkjøring......Et skoleeksempel på hvorfor man bør korte inn på oljeskiftintervallene.De LongLife intervallene VAG anbefaler på 30000km er døden for motoren på litt sikt , Bytt på 7-10000km ved småkjøring, eller bruk bare bilen på Autobahn og til langturer..........Og !!! Husk oljefilterbytte samtidig. Hva er vel verdien av 3-4 liter olje mot et motorhavari til Kr.60000 !! ? Og gjør rein avluftingen fra veivhuset regelmessig, serviceverkstedene skipper dette ofte...Masse slurvepeiser, også på VAG! x2.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...