Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor det blir sånn under påfyllingslokket? Olja ser fin ut ellers i motoren.

CIMG0936.jpg

CIMG0937.jpg

CIMG0938.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen har putta 500gramm bremykt oppi!

 

Kanskje gåen toppakning?

 

Er bilen iform ellers?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt normalt på biler med endel småkjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt normalt på biler med endel småkjøring.

 

Ja, men hvis det ikke er småkjøring så er det en vannlekkasje et sted. Denne guffa er pga vann i oljen, og ved mye småkjøring er det ganske enkelt kondens som danner seg innvendig i motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen har putta 500gramm bremykt oppi!

 

Kanskje gåen toppakning?

 

Er bilen iform ellers?

 

Bilen er ellers i fin form, bruker ikke vann eller olje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men hvis det ikke er småkjøring så er det en vannlekkasje et sted. Denne guffa er pga vann i oljen, og ved mye småkjøring er det ganske enkelt kondens som danner seg innvendig i motoren.

 

Bilen blir brukt til småkjøring, har hatt bilen i 6år men merka ikke problemet før for 2år siden. Guffa blir liksom bare mer å mer.

Noen måte man kan bli kvitt det?

Nede i motoren i bunnpanna er olja normal som sagt.

Kan det vær at det ikke er tett nok mellom påfyllingslokk å motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører du mye? eller stort sett bare småturer til butikken osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører du mye? eller stort sett bare småturer til butikken osv?

 

Stort sett ja, men det som er rart er at jeg hadde samme type kjøring i 4år før det startet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kommer som oftest av tett veivhus ventilasjon. Denne står på baksiden av motoren mot torpedoveggen på din bil. Svart boks. Festet med 4-5 skruer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kommer som oftest av tett veivhus ventilasjon. Denne står på baksiden av motoren mot torpedoveggen på din bil. Svart boks. Festet med 4-5 skruer.

 

Bare til å skru den ut å rense eller må det byttes? Bilen er en Audi A3 1.6 (8L), den modellen som kom i 2000.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kan du rense, behøver ikke å bytte den ut hvis den ikke lekker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondens og småkjøring......Et skoleeksempel på hvorfor man bør korte inn på oljeskiftintervallene.

De LongLife intervallene VAG anbefaler på 30000km er døden for motoren på litt sikt , Bytt på 7-10000km ved småkjøring, eller bruk bare bilen på Autobahn og til langturer..........Og !!! Husk oljefilterbytte samtidig. Hva er vel verdien av 3-4 liter olje mot et motorhavari til Kr.60000 !! ? Og gjør rein avluftingen fra veivhuset regelmessig, serviceverkstedene skipper dette ofte...Masse slurvepeiser, også på VAG!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare til å skru den ut å rense eller må det byttes? Bilen er en Audi A3 1.6 (8L), den modellen som kom i 2000.

 

Mener den står sånn midt på blokka mot torpedo veggen på din. Bare å følge den slangen som kommer ut av topdekslet.

 

De kan være veldig vanskelig å rengjøre innvendig, Bare å sette på varmtvann å spyle igjennom, litt trykkluft etter på. La den tørke noen timer å monter. Men mener å huske at de koster rundt 5-600,-. Du må også ha ny O-ring når du tar den av. Så jeg ville ha kjøpt ny om ikke prisen er så gal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondens og småkjøring......Et skoleeksempel på hvorfor man bør korte inn på oljeskiftintervallene.

De LongLife intervallene VAG anbefaler på 30000km er døden for motoren på litt sikt , Bytt på 7-10000km ved småkjøring, eller bruk bare bilen på Autobahn og til langturer..........Og !!! Husk oljefilterbytte samtidig. Hva er vel verdien av 3-4 liter olje mot et motorhavari til Kr.60000 !! ? Og gjør rein avluftingen fra veivhuset regelmessig, serviceverkstedene skipper dette ofte...Masse slurvepeiser, også på VAG!

 

x2....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.