#1 Skrevet April 13, 2012 Heisan, sko få lagt om noen dekk i dag. Men mekkaniker måtte gi opp fordi dekkene var så harde. Er dette punkterings fri dekk? Vist det er det? Må man da ha en spesiell maskin for å legge om? Han hadde aldri hvert utfor slike dekk før og han ville ikke la mine felger bli prøve kanin på dette. Takker for svar. Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 13, 2012 Hvis det er punkteringsfrie dekk så står det nok tydelig merket i teksten på siden av dekket. F.eks. "Runflat". Hva slags dekk er det du har, egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 13, 2012 Oki hehe. Dekkene er Contenital sportcontact 2 SSR. Finner ikke noe skrift på dem som tilsier at de skal være punkterings frie. Jeg synest at det hørest litt merkelig ut selv. Mekanikkeren bare antok. Få høre med det annet verksted å se ka de sier. Kanskje velge et verksted litt nærmere E 39 hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 13, 2012 SSR står vel for self supporting runflat, så ja du har det da: P Men om du må ha en egen type maskin vet jeg ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 14, 2012 Må ikke ha egen maskin, men pungteringsfrie dekk har mye stivere sider, så er litt mer styr å legge på. Men med riktig utstyr så er det ikke noe problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 14, 2012 Haha. Sjiit. Jaja. Får finne et verksted som tørr å gjøre dette da. Hvordan ser slike dekk ut innvendig? Ligger det kammer? Eller er bare gummien hardere rundt som gjør det punkterings fritt? Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 14, 2012 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 14, 2012 Ahha. Takker for god illustrasjon. Morten Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 14, 2012 Det du kan gjøre, (kanskje litt heiefix) er og ta en vinkelsliper og sage et spor i dekkbanen, da går det ann og få lagt de om med vanlig maskin da blir de "myke" nok til og få av. =) -Daniel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 14, 2012 Oki så de trenger spesiell maskin for å ta de av? Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 14, 2012 Har lagt om mye runflat dekk. Med riktig teknikk og utstyr er det ikke noe problem. Hjelpearm for å klemme ned dekksiden er nødvendig ihvertfall over 16" på de dekkmaskinene jeg har brukt. Bruker samme maskin for å ta de av igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 14, 2012 Jeg vrengte av 2 stk 265.30.19 runflat i dag, var tungt nok ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 14, 2012 Jeg skal bare ha av runflat dekk. Mine nye dekk er normale dekk. Vurderer å ta i bruk vinkelsliper hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 14, 2012 Vinkelsliper og bannskap er det som trengs.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 14, 2012 Vinkelsliper og bannskap er det som trengs.. Riktig det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 15, 2012 Vinkelsliper og dekkdemontering er noe herk, en oppdatert dekkomlegger er det som skal til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 15, 2012 Jepp, det er teknikken som avgjør her. Og helst en hjelpearm da, men det har de fleste med respekt for seg selv i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...