Turteller på Audi 90 fungerer ikke etter konvertering

Anbefalte innlegg

Bilen er en 87 mod 90 som har hatt KE-jetronic tidligere, men som har fått en aan motor og motronic i seg.

For meg så jeg for meg at den grønne ledningen til instrumentet og pinne #3 ifra aan-hjernen skulle kobles sammen og da ville jeg fått signal, men turteller er fortsatt død.

Jeg lurer på om kanskje ikke turtelleren "takler" signalet ifra motronicen, da de bilene mener jeg teller signal ifra coilen som gir 12v, mens motronic gir kun 1,5-3v turtallsignal og at jeg må ha speedo ifra en nyere 90 eller ifra en s2.

Noen som har noen tanker rundt dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet.. og forsåvidt løsningen her var så enkel at jeg ikke turte og klippe ledningen, i tilfelle det var feil ledning så jeg bare la turtallssignalet på en liten avisolert bit som ikke fungerte videre.. Løsningen er rett og slett, klipp ledningen og sett den på så skal du se det blir liv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.