Hvordan får jeg av vindusviskeren på bakluken? (Passat)

Anbefalte innlegg

Mutteren er den som er i senteret, dvs starten på viskeren? Bare fjerner koppen også ser du mutteren..

Illustrasjon: Ikke fra min bil eller rett modell, men var det nærmeste jeg fant i farten..

VW_Passat_2011_stas_837240p.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja ta av koppen så kommer du til en liten mutter når armen er av så kommer du til en stor mutter så skruer du ut motoren innenifra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker ikke som den lille mutteren har mye effekt.. Det står uansett BOM fast, vurderer å kanskje ta det til verksted. Er det forresten vanskelig å bare ta av armen (dvs senter blir stående igjen, tar bare av den delen man vipper..)

Sjeldent jeg faktisk trenger bakviskeren, men nå som den står rett opp så er det så utrolig tydelig at den er ødelagt! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min satt også noe jævlig! jeg trakk som en gal i viskerarmen samtidig som jeg slo på gjengepartiet som stikker ut (splines)

Holdt på i ca 10 min med samme metode, plutselig kommer den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt redd for å knekke noe eller at en retur skal knuse bakruta..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har erfaring med at de sitter bra fast, har bare slått å herja sålenge jeg skal beholde spylerdysa imidten.

Om du skal bytte motor og hive den gamle, (er vel den som er ødelagt?) evt stappe i glassplugg, brekk av spylerdysa å kjør avtrekker nedi, så får du det hvertfall av...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke at motoren er ødelagt, er bare det at alt har rutet fast.. Var som sagt slik når jeg prøvekjørte bilen, men ble fikset før jeg overtok..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har lyst å lage en video som viser hvordan jeg gjør det? Tør ikke å bruke mer makt enn jeg har allerede..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.