Coilovers montert, ikke lav nok bak ? B7 Avant

Anbefalte innlegg

Hei ..

 

Har montert Supersport coilovers på min B7 .. men, får den ikke lav nok bak ...

 

Har ikke fjernet den gummi "ringen" i bunn, der fjæra står ... Ser for meg at d blir ulyder da ..

 

Hva er alternativet ? kappe litt av fjera ? fjerne gummin ? full tank ? :P

 

Mvh Ove

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei ..

 

Har montert Supersport coilovers på min B7 .. men, får den ikke lav nok bak ...

 

Har ikke fjernet den gummi "ringen" i bunn, der fjæra står ... Ser for meg at d blir ulyder da ..

 

Hva er alternativet ? kappe litt av fjera ? fjerne gummin ? full tank ? :P

 

Mvh Ove

 

Du er ikke førstemann som møter dette problemet. Jeg valgte å kappe 3 runder bak på golf 3 stasjonsvogna jeg hadde for å få den lav nok. Er fjæra konstruert så den kan kappes da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er ikke førstemann som møter dette problemet. Jeg valgte å kappe 3 runder bak på golf 3 stasjonsvogna jeg hadde for å få den lav nok. Er fjæra konstruert så den kan kappes da?

 

Nei ..jeg regna nesten med dette er et vanlig "problem" .. Ja ..var det jeg tenkte også ...

 

Er vel den fjæra i midten på bildet under :)

 

414895_10150745174488055_730583054_11504

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei ..jeg regna nesten med dette er et vanlig "problem" .. Ja ..var det jeg tenkte også ...

 

Er vel den fjæra i midten på bildet under :)

 

Tror ikke du skal gå på å kappe den der gitt, da passer den dårlig i ettertid :) Jeg vet ikke hvordan oppsettet er på denne bilen ellers, så er nok noen andre her som vet noe tenker jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du skal gå på å kappe den der gitt, da passer den dårlig i ettertid :) Jeg vet ikke hvordan oppsettet er på denne bilen ellers, så er nok noen andre her som vet noe tenker jeg

 

Ja, tror jeg også :) Men, så mange B7 eiere som har senket bilen, så må d no være noen som har kommet borti dette problemet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det Fwd det er snakk om å ikke quattro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde SuperSport Black Evolution coilovere på min A4 B7 TQ. Jeg hadde også problemer med at bilen var i overkant høy bak. Foran var det plenty med justeringsmuligheter... Men jeg merket at det gikk seg til etter noen måneder med bruk. Og bakfjærene må ha vært ganske myke, for det skulle ikke mye last baki før bilen fikk det rette stuket :) Legger ved et bilde av bilen min, så kan du sammenligne resultatet og se hvordan det blir når settet får sunket litt.

 

DSC_0105.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det Fwd det er snakk om å ikke quattro?

 

Er en quattro ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde SuperSport Black Evolution coilovere på min A4 B7 TQ. Jeg hadde også problemer med at bilen var i overkant høy bak. Foran var det plenty med justeringsmuligheter... Men jeg merket at det gikk seg til etter noen måneder med bruk. Og bakfjærene må ha vært ganske myke, for det skulle ikke mye last baki før bilen fikk det rette stuket :) Legger ved et bilde av bilen min, så kan du sammenligne resultatet og se hvordan det blir når settet får sunket litt.

 

DSC_0105.jpg

 

Se der ja :) tror nok jeg vil enda litt lavere, er det 19 du har der? :)

 

får vel bare få på felgene, la d gå en mnd, fylle full tank, og se hvor mye jeg mangler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja :) tror nok jeg vil enda litt lavere, er det 19 du har der? :)

 

får vel bare få på felgene, la d gå en mnd, fylle full tank, og se hvor mye jeg mangler :)

 

Det er 19"x8,5" felger med 235/35 dekk og et 35 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en quattro ja :)

 

ok, hadde samme problem på min så da trimma jeg ned gummiforinga i toppen og fjerna låseskiva til justeringa:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, hadde samme problem på min så da trimma jeg ned gummiforinga i toppen og fjerna låseskiva til justeringa:)

 

Skjønner :) har en gummiforing i bunn d kanskje går ann og ta litt av, så går det vel også å fjerne den "muttra" jeg justerer med i toppen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er løse fjær bak på b7 også ? fjernet alt bak på min b6 så der står justeringsmuttern rett i bærearmen... ikke no ulyder :) og gikk lavt nok i massevis

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er løse fjær bak på b7 også ? fjernet alt bak på min b6 så der står justeringsmuttern rett i bærearmen... ikke no ulyder :) og gikk lavt nok i massevis

 

Fjæren står for seg selv ja :) tok du bort både gummien i bunn, og den "muttra" du justerer med da ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta vekk heile justerings delen og ha på dei orginale gummiene då blir den ein del lavere bak,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.