#1 Skrevet April 17, 2005 Noen anelse om hva det kan være? Film 10,6 MB 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2005 Det kan ikke være noe plast-greier som gnikser med en stygg frekvens..? Siden lyden er ved et bestemt turtall mener jeg så virker det som en type "egen-ressonans" eller hva det heter.. Eller noe med innsuget, i luftfilteret kanskje..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2005 Nei, vært sånn en stund nå, kan det være dynamoen? Er ved spes turtall, ca 3250rpm. Høres best da motoren er kald. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2005 peip gådt i UrQn min ei stund å trodde dynamoen var gåen! viste seg at pakninga til innsuget var problemet... men det var nå meg da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 10, 2005 Ingen som har peiling på hva dette kan være? Hatt bilen inne på verksted en dag for feilsøking nå, uten resultat! Dynamoen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 10, 2005 Det er jo nesten bare å lete etter lyden da. Det kan være alle hjul som går rundt. Det kan og være en liten lekkasje et sted som gjør at det kommer luft ut og "plystrer".. Må nesten bare lete og være tolmodig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 11, 2005 Noen anelse om hva det kan være? Film 10,6 MB sjekk Dumpventil hvis du har etter montert noe extra greier. hvordan går den på tomgang? bruk start gass på alle skjøter på luft/vaccum slanger, dyser,prøv å ta av driv remmen til A/C og vannpumpe(ikke lenge uten den) snurr rundt poå alle løpe hjul og remmstrammere. sjekk turbo(slakk) Urq min hørtes sånn ut en stund når den var kald, dagen etter skar turbo seg(samme turtal som du nevner,3-3500rpm) her har du litt å prøve. God jakt. :)kan også høres ut som en vibrasjons lyd, prøvd å ta av deksler fra motor?A/C rør, varme skjold. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 11, 2005 hmm..har lite peiling da det gjelder slik, så har egentlig ikke lyst til å begynne å klå. Har ettermontert dumpventil ja, tror du det kan være denne? Må den smøres? På tomgang er den helt fin, og merkes spes da bilen er kald, men lyden er der hele tiden! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 11, 2005 hmm..har lite peiling da det gjelder slik, så har egentlig ikke lyst til å begynne å klå. Har ettermontert dumpventil ja, tror du det kan være denne? Må den smøres? På tomgang er den helt fin, og merkes spes da bilen er kald, men lyden er der hele tiden!.Ikke smøres, men det hender at menbranen i den revner/sprekker. da kan det bli litt rare lyder.Eller du kan ta en tur til oslo,så kan jeg prøve å hjelpe deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 11, 2005 hmm.. den er ny for noen måneder siden da? monterte den i januar? Kan den sprekke så fort? Turbo xs 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 11, 2005 hmm.. den er ny for noen måneder siden da? monterte den i januar?Kan den sprekke så fort? Turbo xs hadde en på urq min den varte.....så lenge. husker ikke hvilken type det var. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 13, 2005 Nei, vært sånn en stund nå, kan det være dynamoen? Er ved spes turtall, ca 3250rpm. Høres best da motoren er kald. Har nøyaktig samme problem, på nøyaktig samme turtall.. Høres ut som lyden kommer ifra strammehjulet på viftereimen eller der i nerheten. Mulig det er et lager?? PS: Fjern dumpventilen, så skal du se at bilen din går endra bedre enn før.. Har nettop fjerna dumpen(Turbo XS) Stoor forsjell. Bedre og lengre drag.Resirk er tingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 14, 2005 hmm..har faktisk vurdert å fjerne den, de sier den stjeler hk. Så du har heller ikke funnet ut av hva lyden kan være? Tenkte på viftereima jeg å, men hva med litt crc, hjelper det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 14, 2005 Kan høres ut som lageret bak visko koblingen (den mekaniske viften). Har vært bort i det før, og kommer stort sett ved ca 3000 o/m. Lageret kan du kjøpe løst hos Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 15, 2005 Ville sjekka strammehjulet til AC kompressoren jeg.....eller til vifta. Er bare å slakke litt på reima til vifta for å sjekke den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...