#1 Skrevet April 17, 2005 Kjøpte meg for en kort stund siden 8x18 OZ Futura felger med boltsirkel 5x112. Men da planen var å bruke de på Golfen min så måtte jeg jo finne på noe siden Golfen har 5x100. Det å bruke adapter var ikke aktuelt pga innpresset hadde blitt for lavt, så derfor tok jeg kontakt med tusenkunstner Kenneth for å høre om han kunne hjelpe og det kunne han selsvagt Kort fortalt, her er prosessen med Kenneth sine egne ord: "Skrudde felgene først fast på ein "dor" som hadde 112 x 5 hullbilde og rette senterdiameter slik at felgen er 100% beint oppspent! Deretter bora eg dei nye hulla med rett fas og forsenkinga til bolten. Tilslutt bora og gjenga eg opp dei to M4 hulla som ble brukt til å feste senterkoppen" Felg før modifikasjon: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2005 Maskinen som ble brukt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2005 Ett til av maskinen og sluttresultatet: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2005 Dette blir bra! Skal du pusse ned kanten også eller, de så litt kantkjørte ut? Men få se de på bilen! Få se de på bilen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 17, 2005 Dette blir bra!Få se de på bilen! Få se de på bilen! Har akkurat vært igjennom samme prosessen med mine felger til den nye bilen min! Ikke lett å få 22 tom som er tilpasset en Caravelle, men måtte kjøpe felger til en annen type bil, og bare borre ivei! Hjula går rett på bilen, og i løpet av uka så håper jeg at bilen er klar hos forhandler! Må si jeg gleder meg litt til dette!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2005 Dette ser bra ut Tord, men det forutsetter vel at området mellom de originale hullene er solid aluminium? Det er jo mange felger som har "hull" på baksiden her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2005 22" på Caravelle høres jo ganske morro ut To av dekka er totalt ned/skeivslittt så jeg får de ikke på bilen riktig enda. Lurer også på om jeg skal vente til jeg får kjøpt meg justerbar senk Kanten på ett par av felgene er så som så så jeg vet ikke helt hva jeg kommer til å gjøre, har jo lyst på breiere bakfelger også så kanskje det blir fire nye ringer slik at jeg får 8,5" forran og 9,5" bak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 17, 2005 Dette ser bra ut Tord, men det forutsetter vel at området mellom de originale hullene er solid aluminium? Det er jo mange felger som har "hull" på baksiden her. Stemmer det Per, hadde felgene vært "åpne" imellom org hulla kunne en ikke gjort dette, slik så baksiden på felgen ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2005 Den Danske Poloen som var i Bilsport for en to-tre-fire uker siden, der sa eier at han hadde helt i flytende aluminium i hullene for å borre om, men jeg er skeptisk til akkurat det pga herding osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 17, 2005 Han hadde vell ikke noe særlig annet valg (utenom å endre bremser o.l) da felgen hans er uten senterdeksel og han gikk fra 5 til 4 bolter... men jeg hadde heller ikke tatt sjansen på det, er skeptisk nok til løsningen "min" jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 17, 2005 Hei Tord! Riktig verktøy er 90% av jobben...Kenneth,en din skulle vel ikke være sugen på et sett til for modifisering...Har mye gøy han kan få for jobben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 5, 2008 Tar opp en gammel tråd, men hvor befinner disse felgene seg? Kunne tenkt meg oz futura i 5x100 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 5, 2008 Tar opp en gammel tråd, men hvor befinner disse felgene seg? Kunne tenkt meg oz futura i 5x100 Så de sist i en sørgelig forfatning på en svart Golf GTI her i byen. Skal du ha OZ Futura i 5x100 så har jeg et tips. Tysk Ebay er plassen du må lete da....eller hvis du har mye penger til overs så vet jeg at Felgen-garage i Tyskland har noen sett til salgs. Men de koster litt,de er pusset opp så de er så god som nye. De har forresten kun 16 tommere inne i 5x100 ser jeg. Men send de en mail,Claus svarer kjapt å på god engelsk. http://www.felgen-garage.de/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 5, 2008 Oki, nyttig info 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 5, 2008 hvilken pris ligger 18" oz futura felger på, forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 5, 2008 hvilken pris ligger 18" oz futura felger på, forresten?Kommer alt an på tilstand. Ligger for eks. et sett med 8x18 og 9x18 på Ebay.de nå til 1095 euro "Kjøp nå"-pris. Men så er det frakt fra Tyskland og evt. mva oppå der igjen da. Angrer nesten på jeg solgte mine som var akkurat samme dimen. De på Ebay nå er 5x112 forresten...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 5, 2008 Ligger vel på 900-1900 eur for de jeg har sett, avhengig av bredde Mange av de som ligger der må pusses opp. Regn med ca 200 eur pr inner ring, 120-190 for ytter ringer og litt over 1 eur pr skrue x 40 x 4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...