Bygger om Mig sveiser til Euro slangepakke - Solenoid hjelp.

Anbefalte innlegg

Jeg har et Telwin 150 sveiseapparat som jeg skal bygge om til eurokobling ettersom jeg ikke er fornøyd med den orginale slangepakka.

[spoiler= ]+ broren til RA smelta dritten! : haha :

Jeg har fått overta en slangepakke av god kvalitet som er litt lengere også som et pluss, og jeg er overbevist om at føring av tilsatstråd ikke vil ha noen problemer mtp ekstra lengde. Jeg kjøpte en konverteringspakke på ebay som kom fram etter nesten 30 dager (kina). Men jeg har klart å bestille en uten medfølgende solenoid..

gas-solenoid-valve-large.jpg

Så mitt spørsmål er. Vet noen om noen norske butikker som selger dette, og jeg ser det finnes noen varianter med ulik spenning (12, 24, 48 og 110V) ref: http://www.weldequip.com/gas-solenoid-valve.htm

Jeg er usikker på hvilken styrke jeg kan bruke.

Sikkert et langskudd, men forsøker alikevel :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med solenoid for lystgass? men de kjører på 12 volt da. du finner masse på ebay, og andre

nettbutikker

Edit:

Var visst litt kjapt ute der, men kan du ikke bruke den som hører til apparatet ditt ? er den defekt ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle som selger proffe apparater har slike magnetventiler, de ryker støtt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg få kjøpe orginal slangepakka di? har ett slikt telwin apparat til reserveapparat og synes egentlig det er heeelt greit å sveise med på småting, men pistolen/slangepakka er så i filler slitt og ødelagt att jeg sku hatt tak i noe annet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Geir: Er mekanisk ventil i pistolgrepet på slangepakker uten eurokontakt. Så man må montere og koble opp en selv.

@Rune: Ok, takker. Kjekt å høre da prøver jeg lykken imorgen :)

@Kim: Du kan få det av meg mot porto etter jeg har fått bygget om og jeg ser det fungerer slik det skal :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå åpnet apperatet og målt meg frem litt. Jeg "tror" jeg har funnet en 12v kilde jeg kan bruke men ser gjerne at noen med litt bedre elektrokunnskap kan bekrefte at denne er brukbar.

IMG_2973.jpg

IMG_2976.jpg

IMG_2977.jpg

IMG_2978.jpg

IMG_2982.jpg

IMG_2984.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg få kjøpe orginal slangepakka di? har ett slikt telwin apparat til reserveapparat og synes egentlig det er heeelt greit å sveise med på småting, men pistolen/slangepakka er så i filler slitt og ødelagt att jeg sku hatt tak i noe annet:)

Skal bare si ifra at jeg ikke har glemt deg.

Jeg har nå fått tak i 230v solenoid som fungerer supert. Det ble til at jeg brukte 230v på brun og grå ledning her:

IMG_2976.jpg

La opp dette skikkelig men har funnet ut at produktet jeg kjøpte på ebay fra en selger som kaller seg "3shop-river" er ubrukelig. Det passer ikke fysisk og kvaliteten / finishen er også heller tvilsom. Så anbefaler andre som vurderer å bygge om å styre langt unna denne selgeren.

Jeg ble nødt til å handle inn en ny en, men brukte da samme selger som jeg kjøpte solenoiden fra som virket veldig seriøs. Anbefales - yorweldsupplies

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.