#1 Skrevet April 15, 2012 Skal det være sånn eller? Tomgangen faller med en gang lokket taes av, går ujevnt og rykkete hvis jeg prøver å ruse litt, på med lokket, og alt er fint igjen Har aldri opplevd noe sånt før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 15, 2012 Mange motorer som oppfører seg sånn. Veivhuset er ventilert mot innsuget, når du åpner lokket så blir det forandring i trykk/undertrykk i motoren, og motoren holder på å stoppe, før ECU kompenserer med mere bensin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 16, 2012 Det stemmer som Per Henrik sier, men hvorfor i allverden skal du ta av oljelokket når den går? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2012 Samme som skjer om pakningen til peilepinen er vekke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2012 Ja. Samme som at motoren suger falskluft =luft som ikke tar turen gjennom luftmengde måler og gass spjeld ECU vet ikke om den luften og gir ikkje bensin utifra den ekstra luften som går inni motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 16, 2012 Samme som skjer om pakningen til peilepinen er vekke? Ja, eller at det er andre feil, som f.eks. morkne slanger (veldig vanlig problem). Dermed kan dette føre til ujevn gange og høyere drivstofforbruk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 16, 2012 på nevnte bil så er festet til peilepinnen knekt, så den står bare å rister nedi der. Jeg fikk bare forespørsmål om å se litt på det for hele bilen rister når han bremser på gir, og vi snakker ikke litt heller Rune: hvorfor skal jeg ikke ta av oljelokket når den går? er jo en fin måte å se om det er majones under lokket f. eks, eller sylindertrykk under toppdekselet, er ikke akkurat sånn at jeg lurer på om å ta en tur med oljelokket av er en fin ting å gjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 16, 2012 på nevnte bil så er festet til peilepinnen knekt, så den står bare å rister nedi der. Stikk på Møller og kjøp ny, den koster bare en 50-lapp eller.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...