#1 Skrevet April 16, 2012 hei. har kjøpt en 1995 a6 2.5tdi aat automat med motorhavari (regreim). har kjøpt en aat motor fra 92 audi 100.manuell. på 95 går omdreiningsføleren ned i veiva til en skive på veiv. på 92 sitter føleren på "cluthchus" på motordel,og lå an mot svinghjulet som hadde 5 utsparinger. problemet er at når jeg da flyttet over startkransen fra automaten (med spacer),ligger føleren ikke an mot noe,dvs "i løse lufta". ble det brukt en annen startkrans på 92 audi 100 med aat med anslag for omdreiningsføleren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 22, 2012 Denne var desverre postet feil sted i forumet (i DIY-underkategorien), derfor så jeg den ikke før nå. Burde vært rapportert som feilpostet av noen av de 800 som har lest tråden...... Manuell motor med 5 trinns kasse fra 100 slik du har fått tak i passer ikke rett på følgende biler: 100 med automat 100 med 6-trinns manuell alle A6 Siden disse har sensorene inn mot plate på veiv da det ikke er laget 5-delte vinduer på svinghjulene/startkransene/converterne på de nevnte modeller. Du skaffet deg vel en annen motor regner jeg med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...