#1 Skrevet April 16, 2012 (endret) Eg vil med dette søke om motor bytte i bil ........ Bilen det gjelder. Audi 100 quattro 2,8l chnr:......................delenummer råkarosseri: 4a5 800 403 bh Donorbil: audi s6 2,2l 20vt chnr:.................... delenummer råkarosseri: 4a5 800 403 bg Vil understreke att betegnelsen i delenummer bg og bh sier om bilen har takluke eller ikke. Bh er betegnelse for takluke. Og bg er uten takluke. Når det gjelder bremser samt støtdemper og fjærer foran og bak Vil eg overføre disse fra donorbil sånn att bilen fremstår som lik donorbil Delenummer på bremser fra donor bil. Ventilert bremseskive: 441 615 301 AA caliper: 4a0 615 107 venstre 4a0 615 108 høyre Demper: 4a0 413 013 Fjærer: 4a0 411 105 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 16, 2012 Det heter vel Caliper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 16, 2012 hahaha du har helt rett er nå rettet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2012 Nei, det heter kalipper på norsk, ja Men tips.. strukturer og gjør søknaden mest mulig lett leselig for kontrolløren. Sammenlign så mye du kan.. Ikke bare delenr på chassi, men gjerne også understellsnummer eller evt andre delenr som kan være interessant for kontrolløren. Feks innfestningsbraketter til div. Skriver selv søknad nå, men er nok ikke såpass straight forward ombygning så jeg prøver å være så detaljert som mulig. Dette fordi jeg ønsker å vise at jeg faktisk har satt meg inn i materialet og at jeg da kanskje slipper unødvendige runder med svv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2012 Du vil få beskjed om å få importør eller forhandler til å bekrefte at karosseriene har samme styrke. Ellers så henger dem seg veldig opp i vekter. Så jeg mener du har en fordel av at det er en 2.8 du har. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 16, 2012 har utbedrett litt på søknaden og endte til slutt på 1 og en halv side. har alle delenummer og ch nr er idntiske bortsett fra di siste personlige nr. men uansett om eg har dette så er ikke møller villige til å signere noe som helst. siden di ikke har noe hidden på dette. så håper bt godkjenner denne søknaden. ellers må eg vell skaffe tuv papirer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 16, 2012 har utbedrett litt på søknaden og endte til slutt på 1 og en halv side. har alle delenummer og ch nr er idntiske bortsett fra di siste personlige nr. men uansett om eg har dette så er ikke møller villige til å signere noe som helst. siden di ikke har noe hidden på dette. så håper bt godkjenner denne søknaden. ellers må eg vell skaffe tuv papirer Kan det være at Møller er vanskelige pga. delenummer på råkarosseri faktisk ikke er like? 4A5 800 403 AA er delenummer på råkarosseri til 100 6-cyl. Vet ikke hva de siste bokstavene utgjør i forskjell, men feks. S4 har 4A5 800 403 H. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 16, 2012 etter det eg har forstått er di siste bokstavene i delenr er betegnelse på tillegsutstyr. Enten det er automat, sedan, takluke osv... så skal ikke ha noe å si på styrken på råkarosseriet. men det kan jo hende eg har feil men er det eg får opp når eg søker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 16, 2012 Har googlet litt, og det ser ut til at de siste bokstavene angir versjonen av delen. Regner med du da trenger brekreftelse fra Møller at styrken i råkarosseriet er lik på begge versjonene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 16, 2012 Trenger ikke noe særlig utover regnr. De sitter tross alt på kjt. registret, så de får opp alle opplysningene de trenger. Anbefaler jeg deg å ringe å prate med dem først for å vite hvilke opplysninger de ønsker. Er ikke vits å kaste bort tid på å synse seg bort i delenr hvis de ser at ting er greit. Har selv fått godkjent søknad om å bygge om fra 2.8 til 2.2 20vt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 16, 2012 sjekk på nyere s4/rs4 hvor det er forskjell på antall sviesepunkter i karosseriet.. (tror ikke det er andre forskjeller.. men det vet jeg ikke).. og om det er forskjell på delenrene der eller kun på bokstavene etterpå.. er det kun på bokstavene så faller jo argumentet fort i grus desverre... hvis ikke så kan du jo vise til det som et eksempel på "nummererings standarden til audi" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 17, 2012 ringte til bt før eg sente søknaden. det di fortalte var att så lenge råkarosseri var det samme og bremsene var kraftige nokk så skulle dette kunnes godkjennes. eg eg viste til att delenr på råkarroseri var det samme og forklarte att de to siste bokstavene var en betegnelse på om bilen hadde takluke eller ikke. dette er noe eg ikke har papirer på fra møller. dette er noe eg har funnet på egenhånd. la også ved chnr til audi 100 wauzzz4az mn ...... og chnr til audi s6 er :wauzzz4az sn ...... etter det eg har skjønt er det to siste bokstavene produksjonsår og fabrikken bilen vart bygget i. samt personlige nummer på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 17, 2012 jess, du får holde tråden oppdatert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 17, 2012 det skal eg gjøre. sendte søknaden i går så håper eg får svar innen noen uker. venter i spenning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 19, 2012 fikk i dag mail fra bt. vet ikke hvordan eg legger tl vedlegg så eg bare limer inn ett utdrag fra mailen her. Vi har mottatt Deres henvendelse den 17.04.2012, den har fått saksnummer .............. Vi gjør deg oppmerksom på at det kan bli nødvendig å fremskaffe ytterligere attester/dokumentasjon/opplysninger før endelig vedtak/svar kan fattes. Du vil i så fall bli orientert om dette så snart som mulig. Det følger av forvaltningsloven at et forvaltningsorgan skal forberede og avgjøre en sak uten ugrunna opphold og at dersom det ventes å ta uforholdsmessig lang tid før en henvendelse kan besvares så skal det gis melding om dette, jf. § 11a i Lov om behandlingsmåten i forvaltningssaker. På grunn av stor sakspågang, må vi derfor gjøre deg oppmerksom på at det kan ta mer enn tre uker før saken blir avgjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...