#1 Skrevet April 17, 2012 Dette gjelder bilen i signaturen. Har cruise kontroll på bilen, men har ikke slik at den deaktiveres når man trykker på bremsen. Jeg må fysisk slå den av. Har prøvd en annen touran, hvor den ble deaktivert ved bremsing, slik at knappen for cruise kontroll spratt tilbake. Er det muig å gjøre dette via vagcom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2012 Har du kjørt diagnose på systemet? Jeg vil tro at noe er feil, det er farlig hvis ikke CC slår seg av når du tråkker på bremsen (ser for meg Prius-syndrom) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2012 Hehe.. ja den kutter , men ikke selve symbolet.så du mener at den skal slåes automatisk tilbake denne knappen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2012 symbolet skal vel stå der helt til du skrur det av igjen? du sier at bilen kutter ut cc når du trykker på brems, men hopper den opp til valgt fart igjen når du slipper brems? om den ikkje gjer det så er det jo som det skal? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 17, 2012 skal vel utkobles helt ved brems og måtte aktiveres igjen med knapp...hva skje hvis du trykker inn clutchpedalen?.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2012 Når brems eller clutch aktiveres skal CC deaktiveres, men ikke slås helt av. Den skal huske hvilken fart du hadde slik at når du trykker RES på rattet eller hendelen så skal bilen akselerere opp til samme fart du hadde før brems/cluch. Derfor ser du at symbolet for CC fremdeles er der når du bremser eller clutcher:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2012 Selve indikasjonen i dasjbordet skal lyse så lenge knappen er i På posisjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 17, 2012 Okei , skjønner , da er alt i skjønneste orden =) har DSG æ vett.. når æ tænke mæ om så prøvekjørt æ en touran manuell gir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2012 Selve indikasjonen i dasjbordet skal lyse så lenge knappen er i På posisjon. Sånn er det på min Touran, men jeg har kjørt nyere VW hvor lampen indikerer om cruise er aktivert (i full bruk), og ikke bare at bryteren står i På posisjon. Dvs at ved bruk av brems/clutch eller et "nipp" på av/på så slukker lampen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 17, 2012 Selve indikasjonen i dasjbordet skal lyse så lenge knappen er i På posisjon. Det er avhengig av årsmodell,de første der skrudde lyset seg av,mens på de senere så kutter cc men lyset forblir på.da må man sette den i off posisjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 17, 2012 På tidligere vag var det ikkje CC lys eingang. Så er nok litt forskjell på årsmodellene ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...