Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd Turtle Wax Black Box?:)

 

Skriv om dine erfaringer med den og sleng gjerne ut bilder^^

turtle_wax_black_box_T3KT.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, kunne vært betre holdbarhet på voksen. Funker heilt greit igrunn, blir blankt og fint. Lett å jobbe med hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, hørres bra ut:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan heller kaste pengene ut av vinduet mener jeg..

Dårlig holdbarhet og resultatet er ikke noe å skryte av..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For mannen i gata er det mer enn bra nok. Turtlewax og lignende merker fjerner ikke probleme med lakken din, de bare maskerer de, ved f.eks å fylle igjen riper ol med produkter.. Så fort produktet forsvinner så ser bilen like ille ut igjen, men som sagt, for en vanlig person som ikke er noe entusiast når det gjelder bilpleie, og som ikke er interessert i å sette av 20timer til detailing av bilen sin eller flere tusen kroner på bilpleie så er resultatet absolutt godt nok.

 

Eksempel: Fattern har en svart volvo v60 som han bruker det settet på, og når han sin bil er nyvaska med svamp, 10l bøtte og behandla med TW, og min er nyvaska med dobbel 15l gritguard bøtte, washmitt og vokset med ett "kvalitets"produkt, så klarer ikke naboen 20meter unna å se forskjellen ;) Men jeg skjønner hvor Bernhard vil henn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå dro jeg vel aldri med noen hint om 20 timers jobber her, men Black Box er ikke bra... Det koster det samme for god lakkrens og sealer/voks som gir ett mye bedre resultat enn Black Box..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglym er vel tingen om en skal gjøre det enkelt for folk flest...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå dro jeg vel aldri med noen hint om 20 timers jobber her, men Black Box er ikke bra... Det koster det samme for god lakkrens og sealer/voks som gir ett mye bedre resultat enn Black Box..

 

Nei, misforstå meg rett! Men om en bil har vært vaska med bøtte og svamp noen år, så skjuler vel blackbox dette bedre enn jetseal/cleanerfluid og voks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå blander du nok litt hva Jetseal og Cleaner Fluid er..

Chemical Guys EZ Creme feks er en super lakkrens..

Hvis Knut Arne kan finne frem ett bilde han har av kun EZ Creme i bruk så skjønner du sikkert hva jeg mener.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente vertua bond, men jeg gir meg. Skal ikke diskutere bilpleie med deg :) det jeg mente til trådstarter er at resultatet er godt nok for gjennomsnittsmannen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke anbefale noe som koster det samme ca og fungerer enda bedre da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjæresten til en av kameratene mine smørte inn sin sorte Corsa med dette. Jeg ankom sånn cirka midt i seansen for overvære grilling og øl. Bilen ble blankere, men jeg hjalp til å buffe taket. Synes ikke det var lett å jobbe med kontra AutoGlym. Nå vet ikke jeg om disse greiene kan brukes med maskin med hell, men det ble ikke gjort her altså.

Jeg fikk dessuten spørsmål om å shine denne med maskin 2 måneder etterpå, for da var ripene tilbake og beadingen var nesten fraværende. 3-4 år tilbake når jeg arbeidet for hånd benyttet jeg AG med bedre hell i form av holdbarhet og glans.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Knut Arne kan finne frem ett bilde han har av kun EZ Creme i bruk så skjønner du sikkert hva jeg mener.

 

Det eneste bildet jeg kan komme på er dette av CG Ez-creme på blå finishing pad, på en svart Nissan Navara med supermyk lakk:

DSC01199.jpg

 

Jeg har også testet Ez-creme på flere biler med hardere lakk, både for hånd og maskin. På maskin blir padden ofte skitten pga Ez-creme'n tar med seg dritt som ligger i porene i lakken.

For hånd merket jeg lite forskjell, annet enn at lakken ble acryl-glatt etter påføring såklart.

Om lakken ikke er så alt for ille stelt, vil ez-creme og en god voks gjøre overflaten utrolig blank ihvertfall.

 

De fleste tilbakemeldingene jeg har sett på Black Box går på at det er svarte pigmenter i alle stoffene som medfølger i kittet, og at holdbarheten er særdeles dårlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.