noen som har erfaring med TA Technix sine justerbare understell?

Anbefalte innlegg

Kjøpte 1 sett justerbart i fjord før sommer (ca 1 år siden) Og satt det på og siden har det laget en markelig ulyd i humper/uten humper. Sikle lyd/rotle lyd fra understellet og slå lyd til tider.

Har etterskrudd i motorrom uten noe hell. Etterskrudd bolter der dekket står, uten hell.

Så om noen har kansje noe formeninger hva det kan komme fra om det er settet eller noe annet som ligger og lurer?:)

Begynner og bli en smuuuule irriterende nå: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Har lagt ut en post for 1 time siden med samme spørsmål faktisk...

Er det også på ditt sett en kon på toppen av demperen som settes inn mot en metallskål i fjernbeinslageret?

Se denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=236027

Jeg har også de samme lydene du nevner og de kommer gjerne ved en fartshump.

Hos meg kommer disse fra spor som er laget i topphatten på demperen som igjen gir slakke....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Er det også på ditt sett en kon på toppen av demperen som settes inn mot en metallskål i fjernbeinslageret?

Hos meg kommer disse fra spor som er laget i topphatten på demperen som igjen gir slakke....

Det er vel en form for det. Var noge pakning system eg byttet der før det ble skrudd sammen igjen..

http://fortuneman.tripod.com/suspension/install.htm

er forum side så du kan se

Skulle ha demontert på den ene siden min da og sett oppi der og se om det er noe merker hos meg også.. For det er noe markelige greier hvor den lyden kommer fra! Blir GAAAAAAL!!!: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Du kan jo ikke sammenligne disse to settene, på hans sett kan det jo være andre ting som kan være feil. Igjen, det er ganske mange ting som kan lage lyder i en forstilling og det er lett å skylde på senkesettet når dette skjer. Jeg ville sjekket fjærbeinslageret først (da snakker jeg om dette settet til Golf 4) samt foringer.

I motsetning til A2 som vi har solgt 1 - et sett av så har vi solgt flere 100 til Golf 4 av denne typen, og det som går igjen er fjærbeinslagrene. Vi har i denne perioden vi har solgt TA og Tuningart til Golf 4 hatt 3-4 reklamasjoner og det har vært på demperne bak som har begynt å lekke.

Så ja, dette er ganske solide sett selv om de er billige.

Sjekkliste:

- Fjærbeinslager

- Lenkearmer

- Om du har senket mye, sjekk stabstag.

- Er justeringsmutter bak montert oppe eller nede. (skal monteres nede på Golf 4 og skrus fast)

- Sjekk lekkasjer

- Sjekk om det er vandring på stempelstangen. (om stanga kan beveges sidelengs)

- Hjullager?

- Om mutter som holder demperen på plass i hylsa sitter godt nok.

- Foringer etc.

Coilovers er ganske enkle konstruksjoner som sjelden lager trøbbel om det er satt sammen riktig og det ikke er deler som er defekte på de. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo ikke sammenligne disse to settene, på hans sett kan det jo være andre ting som kan være feil. Igjen, det er ganske mange ting som kan lage lyder i en forstilling og det er lett å skylde på senkesettet når dette skjer. Jeg ville sjekket fjærbeinslageret først (da snakker jeg om dette settet til Golf 4) samt foringer.

I motsetning til A2 som vi har solgt 1 - et sett av så har vi solgt flere 100 til Golf 4 av denne typen, og det som går igjen er fjærbeinslagrene. Vi har i denne perioden vi har solgt TA og Tuningart til Golf 4 hatt 3-4 reklamasjoner og det har vært på demperne bak som har begynt å lekke.

Så ja, dette er ganske solide sett selv om de er billige.

Sjekkliste:

- Fjærbeinslager

- Lenkearmer

- Om du har senket mye, sjekk stabstag.

- Er justeringsmutter bak montert oppe eller nede. (skal monteres nede på Golf 4 og skrus fast)

- Sjekk lekkasjer

- Sjekk om det er vandring på stempelstangen. (om stanga kan beveges sidelengs)

- Hjullager?

- Om mutter som holder demperen på plass i hylsa sitter godt nok.

- Foringer etc.

Coilovers er ganske enkle konstruksjoner som sjelden lager trøbbel om det er satt sammen riktig og det ikke er deler som er defekte på de. :)

Skal ta og sjekke litt på lørdagen på dette her.

Kan nesten ikkje tru det er noe av foringene.. Da ALLE utenom de 2 som står på stabstaget ble byttet.. Skal sjekke det fjærbeinslageret, men er litt skeptiskt på det også iog med de ble byttet når me satt på senkesettet..

Denne lyden har som sakt vert fra i fjord ca 1 år siden. Og har hatt eu-kontroll også på den så tviler..

tviler også at det har noe med hayden for om vinteren så har eg heist den opp en god del framme og det er det samme uansett..

men man vet aldri hva som kan ver gale.. Så eg peker ikke ut fingern at dette MÅ ver settet. Er bare å lufte tankene og innspill på hva som kan ha seg hva som gjør dette tullet her;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at drivaksel ikke går oppi stabstaget. Det gjør den ganske fort, og det lager ganske koselig lyd;)

Jeg kjøpte det billigste Håkon hadde til Golf 4, ga 2500kr, og kjørte borti 30 000 med det før jeg solgte. Han som har kjøpt bilen har kjørt 15000 til og det funker toppers enda. Aldri en lyd, stivt og fint. Men så byttet jeg ALT av foringer, topplagre, stabstag og lenkearmer når jeg byttet til TA-settet også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at drivaksel ikke går oppi stabstaget. Det gjør den ganske fort, og det lager ganske koselig lyd;)

Jeg kjøpte det billigste Håkon hadde til Golf 4, ga 2500kr, og kjørte borti 30 000 med det før jeg solgte. Han som har kjøpt bilen har kjørt 15000 til og det funker toppers enda. Aldri en lyd, stivt og fint. Men så byttet jeg ALT av foringer, topplagre, stabstag og lenkearmer når jeg byttet til TA-settet også..

Den går ikke uti drivakslingen. det har eg sjekket:) hehe. den tok uti en biiitteliten på høyre siden før eg byttet foringer men etter det så har den ikke tatt uti.. ingen merke på venstre side hvertfall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur eg har funnet utav det nå. At demperen er løs i holderen...Merket det når eg hold den og drog/trakk litt i demperen opp fra holderen.. Så skruet eg den litt for hånd så var det ikke slakk lenger..

Kun tatt venstre side for det var der eg syntes det var mye klikking/ulyd... Så blei det MYE bedre etterpå. Merker tydelig at når eg kjører i humper med venstre hjulet at det ikke er lyd. Men når eg kjører i humper på høyre hjul er det ulyder. Så eg må ta av på høyre side også og gjøre det samme.. Legger til noen bilder så det er mulig og se hva eg snakker om:

Ser der eg holder fingen må en skrue GODT igjen så det ikke blir slark/ulyd:

IMG_0248.jpg

Bruke håla i den som du ser på bilde til og stramme.. Så brukte vi en dor til og slå det litt ekstra fast med:

IMG_0249.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.