Anbefalte innlegg

Ønsker at min audi a4 avant quatrro 99mod skal bli stivere og krenge mindre. Har en kompis som mener svaret på dette er slike stabstag som man monterer i motorrommet. SKAL ikke senke. Noen som har prøvd dette? erfaringer? Pris? anbefalt merker? takker for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På nettsiden til Gundersen Motorsport stod det forklart litt om fjærtårnstag, hvis det var det du tenkte på.

Fjærtårnstag

For at bilens hjulvinkler alltid skal være optimale, bør man stive opp fjærtårnene. Monterer man et fjærtårnstag vil bilens karrosseri tåle mer belastning, før hjulvinklene kommer ut av stilling og karrosseriet blir deformert,ved støtdemperenes innfestninger.

Stabstaget som sitter nede på forstillinga heter vel også krengningshemmer (?), tror du tjener mer på å bytte det, framfor det oppe da. Kan hende du kan bruke et fra en S4 eller.no?

Evt. får man kjøpt hardhetsjusterbare dempere for original høyde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar :) ja viss det vil gji tilfredstillende stivhet osv. da trenger jeg bare nedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan jo bytte fjærer/dempere uten å senke til noe som er stivere. Går jo ann å prøve med justerbare koni og originalfjærer. Felger bør også vurderes økt i størrelse, da noe av kreningen kommer fra gummien i hjula om felgene er små.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

he he ja blei bedre når æ fikk på sommerluggan. 225 40 18 :evil:

vurdere å sette på kw dempere når feriepengan kommer : smil : men blir dyrere enn jeg hadde planlagt å bruke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.