Noen som lakkerer felger slik i Norge ? Anodisering ?

Anbefalte innlegg

Hei ..

 

Så på Facebook at Rotiform la ut et bilde av noen lilla felger ..

 

er det noen som får til og lakkere slik i Norge ? Så noen snakket om anodisering ... noe som er en elektrokjemisk prosess såvidt jeg forsto .. noen som driver med dette i Norge ?

 

538434_10151496296105048_264929400047_23

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De var Dødskult :)

Men beklager, jeg kommer ikke på noen spesiele :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Ja, så på en par av disse ...men, står at de holder på med store flater og industri ting ...så er ikke så sikker på hvordan finish de holder :) Tenkte på om noen hadde erfaring med noen som har lakkert felger før ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikke lakkering i det hele tatt. Alu-felgene senkes ned i et syrebad, og det kobles strøm på (enkelt forklart):)

 

Fordelen med anodisering er at det blir sterkt, og det blir ikke bare liggende på overflaten av materialet, det er omtrent like mye under overflaten.Også lett å farge. Det er mange måter å gjøre det på, så anbefaler at du leser deg opp litt før du evt. ringer rundt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lest endel om dette nå ...og jeg ringte til et firma i Trondheim som driver med dette :)

 

Men, problemet var om felgene var "laget" for dette. De sa at de hadde variabel erfaring med felger ...og det hadde noe med at legeringen i støypen av felgen, om det ble pent eller ikke, noe med porer osv ...

 

Så de anbefalte ikke det på de felgene jeg skal lakkere, så da blir det pulverlakkering på meg :)

 

Og, de kunne vist heller ikke si akkurat hvilken farge felgene ble før de hadde prøvd såvidt jeg forsto ..

 

Prisen var ca 1000 kr pr felg om noen andre skulle lure :) ( 9,5x19 felg )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer best på 'rent' aluminium, og fungerer ikke i det hele tatt på kobber.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.