Problemer med 1998 Passat 1.6 som fjusker.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått spm fra en kompis om jeg kan hjelpe han med å finne utav et problem med passaten hans som fjusker veldig.

Problemet er som sagt at bilen fjusker ved pådrag når den er varm, men fungerer fint når den er kald.

Virker litt som om den ikke går på alle sylinderene hele tiden. Nesten umulig og løse i oppoverbakker når den er varm pga den fjusker sånn.

Han sa at han hadde byttet luftmengdemåler, tennplugger og et par andre ting som jeg ikke husker :P

Han hadde også prøvd og bytte ut to av tennpluggledningene og mente den fungerte bedre da i 1 km før den ble like ille som før.

Jeg tok en diagnose av den og fant en feil på G28 Engine Speed Sensor som ikke var mulig og fjerne, så bad han om og bytte denne.

Fikk telefon nå om at han hadde byttet denne men bilen fungerte nett som før. Kan det være pga feilen ligger inne fortsatt? At den må resettes før det skjer noe?

Kan det evt være andre feil som gir denne feilmeldingen?

Skal ta ny diagnose av den i helga, men hadde vært kjekt med et par tips til hvilke andre ting jeg kan sjekke for og komme litt nærmere feilen :)

Mvh Tor Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.