#1 Skrevet April 18, 2012 (endret) Min nabo har en sjelden 2005 Audi A4 2,5 TDI quattro med et gearkasseproblem. Garkassen har kodebetegnelse HEQ, er en sekstrinns manuell, han får den ikke lenger inn i tredjegear og fjerde er vanskelig. Bilen er svenskregistrert, verkstedet i Arvika antyder at kassen må skiftes og det er bilen neppe verd. Synd, for motoren er nylig overhalt og bilen ellers fungerer helt topp tross sine 350.000 km Jeg lovet han å høre om noen her har erfaringer med denne gearkassen, evt hatt samme problem og kjenner en fix. . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 18, 2012 For de av oss som ikke kan girkassekoder på rams (det inkluderer meg, tro det eller ei), er dette en manuell eller Tiptronic? Siden du nevner at han ikke får den inn i tredje, så antar jeg at det er en manuell det er snakk om her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 18, 2012 For de av oss som ikke kan girkassekoder på rams (det inkluderer meg, tro det eller ei), er dette en manuell eller Tiptronic? Siden du nevner at han ikke får den inn i tredje, så antar jeg at det er en manuell det er snakk om her? Manuell gearkasse, 6-trinns. Jeg justerer første innlegg. Er litt imponert over at jeg klarte å sette din kunnskap til veggs. Det skal godt gjøres! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 18, 2012 Er litt imponert over at jeg klarte å sette din kunnskap til veggs. Det skal godt gjøres! Det er alt for ny bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 18, 2012 Når 01E kassene er trege å skifte mellom 1. og 2. eller låser seg i et av dem til slutt, så er det ofte et skkiftedrev som er defekt og må skiftes. Hvis du ikke gjør jobben selv, men finner et lurvete bakgårdsvarksted så tipper jeg at en særdeles otimistisk pris kan være: - drevet 5000 - ut/inn med kasse 5000 - rep av kasse 6000 Hos et skikkelig verksted så vil jeg TIPPE 25-30 lapper. Jeg ville lett etter en brukt kasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 18, 2012 sjekk http://www.jhmotorsports.com/shop/catalog/index.php for deler til 01e kassene.. du kan jo hatt flaks å kun herpa gaffelen.. men spørs vel om det ikke er en viss sjanse for at steinar har rett her gitt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 19, 2012 Tusen takk for gode råd, jeg formidler det videre til min nabo og så får han vel se seg om etter en brukt kasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...