Anbefalte innlegg

Som topic sier har jeg fått problemer med abs'n på golfen min:

Over hastighet på 20+ km/t så virker det som ABS'n slår inn. Det er uavhengig om bilen triller nedover, kjører, svinger osv. Men det virker som det gir seg viss jeg får litt hastighet, rundt 50 km/t.

ABS-lampa i dash blinker ved oppstart og gir seg, men lyser konstant etter jeg har kjørt ca 10 minutt.

Hadde bilen på EU-kontroll idag- og fikk feil på ABS-system ("varssellampe indikerer feil"?), et dårlig bremserør høyre bak og en "bremsesystem svetter, venstre bak". ( Har ikke sjekket dette nærmere ).

Bremserør og svettinga skal sjekkes imorra.

Alle sensorene er forresten nye på bilen!

Er det noen som veit hvor jeg bør begynne å feilsøke når det gjelder dette? Kan luft i bremsesystemet gjøre ABS'n vrang?

Takk for alle svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne. Virker som det jeg tror er ABS'n som slår inn, kun skjer etter hver gang tenningen har vært skrudd av og bilen passerer 20 km/t. Så har det gitt seg, og ikke kommet tilbake.. Merkelig..

Ingen som har vært borti lignende..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det her kan nok være fler ting, jeg anbefaler deg å lese av feilkoder, da får du kanskje en indikasjon på hvor feilen ligger.

Jeg hadde problemer med abs'en i min vr6. Det viste seg å være abs kransene bak som hadde løsnet og lagde problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.