Dårlige bremser på 2.2tq C4

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om bremsene er generelt dårlige på S6 C4, men føler de kunne vært bedre!

Ved ned-bremsing begynner det å riste litt, og når du nærmer deg stopp kjenner man at den vugger, som om bremsene går litt av og på.

Pedalen må man tråkke et godt stykke mot gulvet, så her er det en del vandring.

Tips, råd og kanskje en forklaring om bremsesystemet på bilen mottas med takk;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ristingen og det at den "vugger" når det går saktere er mest sannsynlig at du har kast i skivene.

Angående lav pedal er jeg litt usikker. Ikke så kjent med C4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper kast i skivene, og kanskje lite igjen på klossene? Sjekk klossene ihvertfall :) Hvis du slipper rattet når du bremser, svinger det frem og tilbake i takt med ristingen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gammel bremseveske?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være brukbare bremser på S6 C4.

Vugging og risting tyder på kast i skiver. Så da kan du enten få dreid av skivene i dreibenk hvis du eller noen du kjenner har tilgang på dette, og skivene er tykke nok. Eller kjøpe nye skiver, da bytter du også klossene.

Bremseveske er sikkert ikke byttet de siste årene så kan være en idè å bytte denne.

S6'n har vel også blokkeringsfrie bremser så jo dårligere dekk og feste, jo dårligere bremser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt en mistanke om at det kan være kast i skivene, så de skal uansett byttes ut.

Men når jeg byttet til sommerdekk i går la jeg merke til at det var mye igjen av klossene fremme, men at det hadde begynt å løsne små biter fra de: klø :

Bremsevæska har vel ikke vært byttet på en god stund tror jeg, så vi får vel bytte ut med ny her også.

Vet ikke om rattet vugger så mye frem og tilbake, men det rister ganske kraftig til tider.

Hva kan symptomene være hvis "bomba" eller servopumpa er moden for utskifting?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som det er på tide å skifte klossene hvertfall.

ta også å sjekk gliderene på kaliperen hvis en av de går dårlig kan du også få en vuggende bremseeffekt som kommer å går litt. hadde dette på min s4 tidligere også.

resten som må byttes har du selv sagt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ser listen slik ut:

Skiver

Klosser

Ny bremsevæske

Glidere

Kanskje det hadde vært like greit med nye calipere?:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lang vandring på bremsepedalen, Audi S4/S6 C4, skyldes ofte bremsekalipperene bak.

Dvs klossene sitter ikke inntil skiven når du går av bremsepedalen, du har som regel også dårlig (lang vandring på) håndbrekk.

Kan være på tide å gå over klipperene, da spesilet glidere og arm til håndbrekket (se at denne returnerer).

Start motoren, tråkk bremsepedalen kraftig inn og hold den der i noen sekunder, gjenta noen ganger. Får ofte kortere pedalvandring da, pga klossene sitter nå nærmere skivene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.