RS2 / S2 6 trinns sjalte mekanisme (for å få 01E kasse i audi 80 / 90 / s2 5 trinns)

Anbefalte innlegg

Nei, det har jeg ikke tatt stilling til

 

Da skjønner jeg heller ikke komentaren. For ingen som har nevnt at dette er funnet på nett. Det ble prøvd på en b5 og det passet. Har nå testet på en b3 og det passet. At selv en type 85 og bruker fra s4 c4 i den for der er det ikke speilvendt giring. Og det er ganske bolt on, kun små mods.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skjønner jeg heller ikke komentaren. For ingen som har nevnt at dette er funnet på nett. Det ble prøvd på en b5 og det passet. Har nå testet på en b3 og det passet. At selv en type 85 og bruker fra s4 c4 i den for der er det ikke speilvendt giring. Og det er ganske bolt on, kun små mods.

 

mener du at du har montert det i 80 / 90 d3 ? (typ 89 )??

 

EDIT: så nå innlegget ditt over!

 

Så da er det altså bolt on UTEN kapp / sveis / bøy?? er jo supert og nyttig info for alle det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm...

sjekk link, dette er sjalte mekaniske til 5 trinns s2 og b3 og b4 80 og 90 quattro.... som du ser har denne 1 stag.

http://en.autospares.lv/_pages/audivw/index.php?st=70&l=bWFya2V0PT1SRFd8fG1hcms9PWF1fHxtZGw9PUFDT1F8fHNwdD09MTQxfHx5Zj09MTk5MHx8Z3JwPT03fHxiPT03MTEzMA%3D%3D

 

da skjønner jeg ikke hvordan du har løst dette du sier med at du bruker parer det med bakre del??? har du kappet og sveiset for å få det til er det jo ikke en bolt on løsning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, her får vi utforske litt. Ganske intresangt dette her siden jeg har sett mange har dette problemet :) INKL meg selv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere som ønsker svar på om dette faktisk går....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg monterte 2 stags giroverføring fra s4 b5 på min s2 coupe, uten å kappe/bøye/sveise :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg monterte 2 stags giroverføring fra s4 b5 på min s2 coupe, uten å kappe/bøye/sveise :)

 

og beviste at det ikke passer... Den bilen står i min garasje, så jeg vet hva jeg snakker om ;) Er akkurat innkjøpt 1-stag overføring til den bilen

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis jeg har overføring fra s2/rs2 på 01e kasse, hvilket spakstell kan jeg da bruke :)? på typ89 med org 016 kasse og 01a kasse:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok så det org 90 passer inn på rs2 overføringa?

vil ett s4/s6 c4 spakstell passe i en 90 typ89?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere som har prøvd fra passat 4m/audi b6 :)?

Kan man bruke spakstellet fra disse også :)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

B6en har helt annen overføring og girvelger, sannsynligvis lettere fra b5/c5. Var en kar på s2forum som brukte opp alt fra b6 i s2 men var mye jobb. Måtte skjøte overføring med orginal overføring og bøye det til riktig vinkel..

 

C4 er også No go, hverken lengde eller innfesting på girvelger stemmer overens.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle vært artig å sett en b6/4m overføring fra 1.9tdi :)

 

er det evt noe annet spakstell som passer på rs2/s2 overføringa i typ89?

 

sitter her med 2 halve overføringer fra s2/rs2, den ut ifra girkasse. men er vel ikke noe som passer på dem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart at ingen lager komplette stag til disse å selger. Er vel mange s2/rs2 med slitte overføringer nå! 034 overhalingskit er dårlige saker, noen må ta på seg litt maskinering å dreiing :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komplett rs2overføring funket helt til jeg monterte noe uniball greier fra 034 motorsport, istede for gummiforing.Dette var noe drit og ble aldri bra.

Det beste er en strøken rs2 overføring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk maskinert en liten liten stålsylinder og satte inn der plastikkforingen sto.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke domt dette , om man har girkassa ute :)

vurderer sveise sammen et stag og bruke girkasse biten fra en a4 kasse .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke domt dette , om man har girkassa ute :)

vurderer sveise sammen et stag og bruke girkasse biten fra en a4 kasse .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig spennende detta der :)

Skulle sett mer.

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig spennende detta der :)

Skulle sett mer.

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har oppskrift på hva som må modifiseres hvis man bruker b3 girspak i Coupe med 01E og overføring fra passat a4? Er det bare en innkorting av staget som må til?

Går staget borti karosseriet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har oppskrift på hva som må modifiseres hvis man bruker b3 girspak i Coupe med 01E og overføring fra passat a4? Er det bare en innkorting av staget som må til?

Går staget borti karosseriet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd 016 overføring :)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd 016 overføring :)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.