#1 Skrevet April 19, 2012 (endret) Skal skifte bærearm fremme på min s6. Men får ikkje den løsnet det innerste feste.... Bolten går rundt.. Er litt redd for at den er festet på en påsveist mutter oppe..... Noen som kan hjelpe meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 19, 2012 Bolten som forsvinner oppi traversen? Den bolten e skrudd fast i foringa på øversida av traversen, der foringa igjen har 3 bolter rett i chassi. Prøv å bend på bolten samtidig som du skrur. Mulig gjengene i foringa der er røken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2012 (endret) Det er framme. Får se på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 20, 2012 Noen andre som vet noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 21, 2012 Noen som har bilde av opphenget fremme ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 21, 2012 Skal du av med hele traversen da? Skal du bytte bære arm , trenger du bare løsne på den skruen som går igjennom travers og opp i bakerste travers feste. Hvis den går rundt , skal det være mulig å løsne foringa , som sitter i 3 skruer. Da må du også løsne de andre skruene til travers , å senke den ned litt.... slik at du får ned Foringa. De fremre foringene på travers sitter pressa i traversen , med skruer opp i karosseriet. Skruene er av M12x1.5x150x60 , Og det skal litt til å dra disse i stykker ( de knekker istedet ) , men er de voldtatt med muttertrekker fra før , er alt mulig. EDIT : Men er det stabstag foringene du skal bytte , så sitter klammerne til disse i 2skruer med mutter på øversiden på travers Skal være mulig å få fatt på disse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 21, 2012 Hadde ikkje tenkt og ta den ned nei. Men den går runt. så eg får prøve og ta ned den foringen da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 24, 2012 Hei, Har akkurat byttet bærearmer på begge sider på en S4C4. Fikk boltene relativt greit ut, men sitter ett stålrør/foring rundt bolten som går gjennom både bærearmsforingen og kantene på traversen, disse må dras ut, vart litt triksing for å få dette til, laget etterhvert en kon skrue som jeg skrudde litt inn og fikk da med kuleleddvektøy dratt ut røret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...