#1 Skrevet April 20, 2012 (endret) Hei, jeg har i flere år slitt med en ganske plagsomt problem med bilen. Jeg får aldri ordentlig temperatur. Viseren i speedometeret går sakte opp til ca.70° og holder seg der eller under. Jeg kan hvis jeg står på tomgang med litt turtall presse den til 80°. Jeg har byttet termostat to ganger, siste gangen kjøpte jeg en original fra Sulland. Jeg har også byttet den blå kjølevæskesensoren som sitter på det plasthuset sammen med andre sensorer. Når jeg måler denne viser den 245 ohm, dette skal den være når væsken er 90° men den er bare 70° i følge speedometeret. Ingenting av dette hjalp, det ble nesten verre etter å ha byttet disse delene. Noen som har noen tips? hvor sitter sensoren til kjølevæsketemperaturen i speedometeret? Sondre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2012 Den blå sensoren er til ECU, ikke til temp-visning i instrumentpanel, da så sant den ikke er 4-polt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2012 på 89 passat 1.8 så sitter den på samme stussen som blå tempsensor, bare at den er svart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 20, 2012 Aiaiai, glemte å si hvilken bil det gjaldt. Ja 89 Passat 1.8 monopoint RP. Hmm, den svarte ja. Den sitter vell under tror jeg. Skal se om jeg får byttet den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 21, 2012 stemmer det rød er forresten til forvarmeanlegget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 21, 2012 Skal ta en tur bort på Sulland og høre om pris. Noen som vet sånn ca. hva den kan koste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 21, 2012 Har vert en tur hos Sulland, men vi klarte ikke å finne rett del. Men nå har jeg skrevet ned delenr. på giverne, så på mandag tar jeg en telefon bort dit og får høre pris. På min bil er den svarte 251 919 501 A men i følge ETKA så skal den erstattes med 251 919 501 D Så jeg regner med at jeg blir å montere den sistnevnte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 21, 2012 http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=1479351&CarReference_ID=350&CategoryType_ID=1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 21, 2012 Se der ja, den passer vell. Kanskje det blir Meca hvis Sulland er veldig dyr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 28, 2012 Sulland skal ha 370 kr for den føleren, så det blir nok Meca 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 28, 2012 Har du målt tempen på vannet manuelt? (Steketermometer fungerer fint til dette) Går viseren på Instrumentet ned og stopper på null? Eller fortsetter den et stykke nedenfor 0 ? (mulig viserne har vært demontert og ikke satt inn riktig igjen) Mvh. CHristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 29, 2012 Skal se om jeg får målt tempen manuelt. Viseren stopper på en støttepinne, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 29, 2012 Bare en liten tanke, om du "kortslutter" tilkoblingen til tempsensoren ute i motorrommet, da bør viseren gå til topps, om den ikke gjør det så kan det være en mekanisk feil med måleren i instrumentet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 29, 2012 Bare en liten tanke, om du "kortslutter" tilkoblingen til tempsensoren ute i motorrommet, da bør viseren gå til topps, om den ikke gjør det så kan det være en mekanisk feil med måleren i instrumentet.. Hmm, skal prøve å ta en kabel lask over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 29, 2012 Koblet en kabel over, da gikk viseren helt opp til lampen som blinket rødt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 29, 2012 Ja, da er det jo enkelt. Enten så må du få deg en ny sensor, eller så er ikke vannet varmt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 29, 2012 Jepp, blir nok ny sensor. Må bare bli ferdig med russetiden sånn at jeg har litt mer penger å rutte med ' Takk for all hjelpen så langt alle sammen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...