Feil på luftmassemåler og ryggesensor passat stv 2004 1,9 tdi

Anbefalte innlegg

Bilen var på lakkering av tak hos Møller og når den skulle hentes lyste motorlampen og ryggesensoren virket ikke. Emissions workshop i displayet. Feilkoder er avlest, lmm hadde permanent feil. Byttet til ny del uten at dette hadde virkning. Hvor skal jeg begynne å lete etter kortslutning? Mulig å måle om delen som skal være i orden er det? De har hatt ned taktrekket og trekk på dørstolper, er vistnok ikke gjort noe i motorrommet. Bilen har noe lav batterispenning, defauret viste 11,8 volt. Innspill tas i mot med takk.

Mekanikeren som tittet kommenterte liten lekkasje på slangen som kommer fra turbo ved koblingen til intercooler på førersiden i motorrommet. Satt litt løst, slakk. Sitter det en pakning her som kan byttes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikringen til ryggesensoen har røket og ryker når den byttes. Kan de to feilene ha sammenheng? Er det et sted ledningene krysser?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lokale verkstedet fant ut at sikringen til ryggesensor ryker når bilen settes i revers, da kommer også motorlampa på med feil på lmm. Hvordan kan disse tingene ha sammenheng? Ble henvist til møller, så det blir nok neste stopp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har en mulig årsak dukket opp, interiørlyset i taket satt litt skjevt da skruen som holder lyset var skrudd i gjennom ledningsnettet til bakspeilet som ligger på samme kurs som ryggesensoren. Blitt et par tusen til feilsøk sålangt. Rart montøren ikke så det var glippe før de sendte fra seg bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kurs 31 går til avblendbart speil, ryggelys og lmm. Nærmer seg en løsning her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel kostnader som lakkeringsverkstedet må dekke(?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det regner jeg med går greit. Verksmesteren sa han blir en glad eier av ny lmm.. Får vel neppe altfor mye for ulempen det å ha bil i nødmodus i en måned er. Leiebil hadde blitt en kostbar fornøyelse om jeg måtte dekket det selv, så her har man kjørt buss siden ansvarsforholdet ikke var avklart. Først når jeg fant bruddet at det ble klart at det hadde sammenheng med verkstedets jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er bilen hentet. Ledningene er skjøtet sammen og ingen feil registrert. Avventer fortsatt tilbud om oppgjør..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompensasjon for å være uten brukandes bil, prisavslag på 2000,- ved neste gangs besøk på Møller bilskade avd Kalbakken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.