Tips til 21" felg til Audi A8 D3?

Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Noen som har tips til 21" felg til Audi A8 D3?

 

Jeg kjøpte meg en 3.0 tdi i november i fjor, og nå er vel tiden for lengst kommet for å få på sommerdekka.

Siden jeg ikke har sommerdekk eller felger, så må jeg kjøpe begge deler før jeg får skiftet. Jeg fikk bilen levert med nye piggfrie Nokian dekk 255/40/19 på RS6 felg, og synes det virker litt smått på denne bilen. Derfor har jeg nå lyst på enten 20" eller 21" som sommerdekk/felger. Har helst lyst på 21" siden jeg synes det passer perfekt på denne bilen. Kunne jo også gå an med 22", men er usikker på hvordan det er å kjøre med.

 

Problemet mitt er at jeg finner nesten ikke noen 21" felger jeg liker, så derfor hadde det vært fint med noen tips. Fargen på bilen er quartz-grå, hvis noen lurer.

 

Mvh

Jon E.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan!

 

Noen som har tips til 21" felg til Audi A8 D3?

 

Jeg kjøpte meg en 3.0 tdi i november i fjor, og nå er vel tiden for lengst kommet for å få på sommerdekka.

Siden jeg ikke har sommerdekk eller felger, så må jeg kjøpe begge deler før jeg får skiftet. Jeg fikk bilen levert med nye piggfrie Nokian dekk 255/40/19 på RS6 felg, og synes det virker litt smått på denne bilen. Derfor har jeg nå lyst på enten 20" eller 21" som sommerdekk/felger. Har helst lyst på 21" siden jeg synes det passer perfekt på denne bilen. Kunne jo også gå an med 22", men er usikker på hvordan det er å kjøre med.

 

Problemet mitt er at jeg finner nesten ikke noen 21" felger jeg liker, så derfor hadde det vært fint med noen tips. Fargen på bilen er quartz-grå, hvis noen lurer.

 

Mvh

Jon E.

 

Tips til 21 toms felger:

Eta Beta Jofiel

MTM

BBS RXII

Audi A8 D4 orig.felg (5 eiker)

AMG-felger til ML eller R-klasse.

Lorinser RS8

 

245 eller 255/35 dekk ville jeg satset på. Bilen kan fint også stå på 245/30 eller 255/30 22, men det ser litt rarere ut med glippe i skjermene med lavere dekkside som dette er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk, Runar!

 

Da skal jeg sjekke disse felgene.

 

Mvh

Jon E.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klemann har vel og 21"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prut litt på disse da :)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25496873

 

Brede felger og dekk, men tror det kan gå fint det også.

 

Ja, jeg har sett litt på disse, og var nok inne på tanken om å kjøpe disse.

Men litt synd at de ikke er helt maken til disse http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34228463

 

Jeg har nok siklet litt på MTM Bimoto felger i 21", så det er jo en mulighet uansett der selv om de ikke er helt like.

 

Mvh

Jon E.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De felga som er på finn er slik jeg har på min a8:)

De passer som skudd.

Er jævli dyrt,ringte for å høre hvor mye 1 felg kostet,fikk til svar 7500.-per stk: bh :

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=232979

 

Heisan, ja de er fine de felgene. Dumt at de er så dyre som de er.

 

Jeg fant et bilde av A8'n din på forumet her med de MTM Bimoto felgene montert, regner med at det er din på denne linken? (Bildet i innlegget til Dag Ivar Torgersen, ser bilnummeret er det samme.)

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=232979

 

Er det mulig å spørre om hvor mye bilen er senket på dette bildet?

Og dimensjon på dekka?

 

Mvh

Jon E.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VOSSEN ?:)

 

Så noen i både 21" og 22" i dag. DritFETT er det rette ordet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VOSSEN ?:)

 

Så noen i både 21" og 22" i dag. DritFETT er det rette ordet :)

 

Jeg har også vært innom Vossen Wheels, ja. Flere fine der, men ikke i 21" som jeg helst vil ha. Men så denne A8'n i galleriet der med 22" felger, og den var ikke direkte stygg, den heller.

http://www.vossenwheels.com/CarGallery/Audi-A8-VVSCV1-459.aspx

 

Mvh

Jon E.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du da i tillegg hadde fått dem i full alufinish, uten det sorte, hadde det blitt krem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er min bil:)

Dekk dim 285/30 /21.

Bilen er senket med vag com og senkestag.

Helt greit å kjøre for en fam mann:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er min bil:)

Dekk dim 285/30 /21.

Bilen er senket med vag com og senkestag.

Helt greit å kjøre for en fam mann:)

 

Fin bil, og fint senket. :)

 

Min skal senkes litt også, bare jeg får kjøpt felgene og dekka først.

 

Mvh

Jon E.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klemann har vel og 21"?

 

Jada, lista er langt fra komplett, bare de jeg kom på i farten. Finnes masse tredelt i 21 tom, med pris deretter. Beck har forresten noe mercedes reps i 21 på finn.no også for dem som liker det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer en Audi A8 med VOSSEN CV1 22x10,5 på mandag. Ordnet dekk på de i går og skal montere mandag. Kan legge ut bilde og litt om kjørbarhet om det er intr.

 

Mvh Joachim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer en Audi A8 med VOSSEN CV1 22x10,5 på mandag. Ordnet dekk på de i går og skal montere mandag. Kan legge ut bilde og litt om kjørbarhet om det er intr.

 

Mvh Joachim

 

Det hadde vært fint. :) Venter i spenning.

 

Mvh

Jon E.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også MTM Bimoto i 21" men da med koksgrå inni eikene.

 

Har også hatt med 22" tidligere, og kjørbarhet på disse er like bra som med 21" etter min mening. Husk at man må senke litt mer med 21" dersom man vil ha rette looken, og da blir bilen litt mer stump i dempingen enn med 22" (dette er i alle fall min erfaring).

 

Så i min verden er det nesten ett fett kjøremessig. Optisk sett så synes jeg 21" er mer riktig på denne bilen.

 

Det ligger en del 22" hjul på Finn.no som passer din bil, f. eks disse Kahn replikaene. Ligger et sett til 8k....

ImageUploadedByTapatalk1335029719.680701.jpg

ImageUploadedByTapatalk1335029746.786138.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også MTM Bimoto i 21" men da med koksgrå inni eikene.

 

Har også hatt med 22" tidligere, og kjørbarhet på disse er like bra som med 21" etter min mening. Husk at man må senke litt mer med 21" dersom man vil ha rette looken, og da blir bilen litt mer stump i dempingen enn med 22" (dette er i alle fall min erfaring).

 

Så i min verden er det nesten ett fett kjøremessig. Optisk sett så synes jeg 21" er mer riktig på denne bilen.

 

Det ligger en del 22" hjul på Finn.no som passer din bil, f. eks disse Kahn replikaene. Ligger et sett til 8k....

 

Sjelden å se en hvit A8, gitt. Men du verden så pent. Jeg liker best de felgene dine, med koksgrå inni. Ellers kunne jeg jo kjøpt de MTM Bimoto som ligger på finn.no, men de er ikke koksgrå inni uheldigvis.

 

Men hadde du ikke senket bilen din når du hadde 22"? Da var den vel litt "høy", vel? Jeg vet ikke, men det er vel penere med en liten senkning også med 22"?

 

Ellers synes også jeg at 21" med litt senk er det som er penest.

 

Mvh

Jon E.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjelden å se en hvit A8, gitt. Men du verden så pent. Jeg liker best de felgene dine, med koksgrå inni. Ellers kunne jeg jo kjøpt de MTM Bimoto som ligger på finn.no, men de er ikke koksgrå inni uheldigvis.

 

Men hadde du ikke senket bilen din når du hadde 22"? Da var den vel litt "høy", vel? Jeg vet ikke, men det er vel penere med en liten senkning også med 22"?

 

Ellers synes også jeg at 21" med litt senk er det som er penest.

 

Mvh

Jon E.

 

Jeg vil tro at PA skaffer begge typer av MTM hjulene.....

 

Jeg senket noen cm på den A8'en jeg hadde 22" hjulene også, og den var kjempegrei å kjøre synes jeg. Det blir ikke fint å kun montere 22", man må senke litt i tillegg for å få den rette looken mener jeg.

 

Gammel annonse til den forrige A8'en med 22" ser du under finn-kode 24210345 hvor du ser hvor høy den var.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil tro at PA skaffer begge typer av MTM hjulene.....

 

Jeg senket noen cm på den A8'en jeg hadde 22" hjulene også, og den var kjempegrei å kjøre synes jeg. Det blir ikke fint å kun montere 22", man må senke litt i tillegg for å få den rette looken mener jeg.

 

Gammel annonse til den forrige A8'en med 22" ser du under finn-kode 24210345 hvor du ser hvor høy den var.

 

Ja, jeg husker den annonsen, hadde lyst på den bilen den gang, men hadde ikke lyst på den fargen selv om det er fineste fargen på A8. Jeg bor etter en jævlig støvete vei. : bh :

 

Så da ble det en quarts-grå A8 på meg. :)

 

Mvh

Jon E.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.