#1 Skrevet April 21, 2012 Hei, tenkte jeg sko bytte ut bakre potte på dieseldyre mitt med ett rett rør, men eksos er en ting jeg aldri har vert borti tidligere... Må de sveises for å få på rett rør elle fins de noe eksosklammer eller lignende? rør kjøper jeg bare på biltema så kapper jeg bare vekk potten å erstatter med ett rør. så jeg lurer egentlig bare på dette med festing av røret Blir de noe mer lyd eller burde midtre og tas? takker for innspill mvh Mortten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2012 Mer lyd vil det nok bli, om den blir pen er en annen sak. Du kan nok kappe, og skjøte med deler du finner på Biltema, så lenge du har samme dimmensjon på gammelt og nytt rør. Oppheng går ann å lage uten sveising, men det er noe du bør se på før du handler, så du har en plan og vet hva du trenger Dette kan jeg eventuelt hjelpe deg med hvis du vil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 21, 2012 det blir nokk litt mer traktorlyd tenker jeg, men jeg er jo fra bondelande eg får ta å undersøke litt mer å se hva jeg finner på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 21, 2012 Blir minimal lydøkning med rett rør i stedet for bakpotta, men du vil få traktor/lastebil dump fra eksosen så kjør på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 21, 2012 Blir minimal lydøkning med rett rør i stedet for bakpotta, men du vil få traktor/lastebil dump fra eksosen så kjør på! va mer "dump" jeg vill ha har hørt noen klipp fra poloen du hadde, var jo rå lyd i den raka rør hele veien der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 22, 2012 Har ikke så mange gode klipp fra den dessverre hadde et utall eksosløsninger på den, så nesten usikker når du hørte den hvilke klipp har du sett? :)men var ofte mye rør og lite demping fikk ikke den dumpelyden i den, men gjorde det på en kamerat sin Passat, med rør bak, og dumper så herlig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 22, 2012 Trur det var når du kjørte ut av ett bussstopp fjerner bakpotta først så tar jeg midtre og viss jeg ikke syns det er nokk bare få tid å lyst til å gjer de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 22, 2012 På Sharanen min har jeg 2,5 toms anlegg med ei potte. Hadde et JT Superflow 2,5 toms byggesett liggende så når det orginale tok kvelden så tenkte jeg...hvorfor ikke:) Brukte bare ei potte(den strøste) og det ble ikke for bråkete. Noe grovere lyd enn orginal selvfølgelig og en fantastisk fin plystrelyd fra turboen;) Får også sånn lastebil "dumplyd" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 22, 2012 Har gjort det samme på min passat tdi. ble ikke no mer støy, bare litt mer turbo lyd det er 2,5" rør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 26, 2012 Kan oppdatere hvordan lyden ble når jeg erstattet midre å bakre potte me rør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...