#1 Skrevet April 21, 2012 hei! har byttet hele bærebrusettet på min a4 b6. når jeg skulle kjøre ut av garasjen oppdaget jeg at det ikke var selvoppretting i det hele tatt: bh :. noen som kan tenke seg til hva jeg har gjort galt. evt hva jeg må gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2012 høres ut som om du trenger en hjulstillingskontroll har du bytta endeledd? der har du inn ut og S justering du har dratt alt med moment med rett "preload"? slik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 21, 2012 Hadde samme på passaten min,den ble bra etter litt kjøring så alt gikk seg på"plass" hadde og firhjulskontroll uren att det ble bedre men nå er den bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 21, 2012 Kan bli sånn med billig Kina bærearm sett som alle absolutt skal ha ....fordi det er billig. Kvalitet der etter..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 21, 2012 kjøpte delene på norsk bildelesenter. de har vell ok kvalitet, eller? men får vell bare justere over helga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 21, 2012 Kan bli sånn med billig Kina bærearm sett som alle absolutt skal ha ....fordi det er billig. Kvalitet der etter..... mitt er MØLLER vare........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 21, 2012 Kan øre litt stive i starten disse endeleddene og bærekulene, det går seg til, Du kan ha behov for spissing ja, men enkelte dekktyper er også dårligere på selvoppretting....Jeg hadde dårlig erfaring med 17" 225 piggfrie dekk, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 21, 2012 Det som fører til at hjulene retter opp seg selv er først og fremst caster vinkelen.... Finnes det noen mulighet for at du har fått feil lenkearm eller har montert noen feil? Caster vinkelen er skråvinkel (sett fra siden) bakover på hjulspindelen. Google er din venn om du trenger mer info... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 21, 2012 Det som fører til at hjulene retter opp seg selv er først og fremst caster vinkelen.... Finnes det noen mulighet for at du har fått feil lenkearm eller har montert noen feil? Caster vinkelen er skråvinkel (sett fra siden) bakover på hjulspindelen. Google er din venn om du trenger mer info... delene stemmer med de gamle:) men er det ikke mulighet for å justere castervinkel på disse bilene da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 22, 2012 Det går vanligvis ikke an å justere casteren på de to øvre stagene. Hva med stabilisatorstaget.....? Er det mulig å justere litt på dette sånn at man flytter den nedre bærearmen litt fremover? Da vil man oppnå mer caster.... Men dette vil i såfall også flytte hjulet fremover i hjulbuen. Står hjulet i midten av hjulbuen nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 22, 2012 Bakre innfestning på bakre nedre bærearm kan man drite seg ut på hvis man bytter armer, her er det 2 hull som man kan feste armen i, bruker man det fremre hullet blir hjulet for langt fram i hjulbuen, og i det bakre hullet blir det i senter. Har du sjekket om du har gjort dette feil? Da vil caster bli feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 22, 2012 Det går vanligvis ikke an å justere casteren på de to øvre stagene. Hva med stabilisatorstaget.....? Er det mulig å justere litt på dette sånn at man flytter den nedre bærearmen litt fremover? Da vil man oppnå mer caster.... Men dette vil i såfall også flytte hjulet fremover i hjulbuen. Står hjulet i midten av hjulbuen nå? Hehe, nei man kan ikke flytte på hjulet i hjulbuen Ingen justering bortsett fra spissing på disse. Min også er slik, selv om alle bærearmer er nye. Får ta en hjulstillingskontroll, og hvis ikke det hjelper begynner å mistenke tannstang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...